Gaveideer.no - vill bli störst på presenter i Norge

Report this content

I april 2017 gick startskottet för det som håller på att bli Norges största presentbutik på nätet. Bakom gaveideer.no står två unga norrmän med klara ambitioner om att förändra presentmarknaden i Norge. Butikschefen Georg Dalen och kommunikationsansvarig Greg Lund McNab, har tagit över stafettpinnen från teamet bakom den svenska presentbutiken presenter.se.

Störst på presenter

Presentbutikskonceptet blev först lanserat i Berlin några år tillbaka. Sedan dess har nya butiker startat upp i tolv europeiska länder, den senaste i Sverige under namnet presenter.se. Det är på tiden att vi i Norge får vår egen butik enbart för presenter, och det är precis det som jag och Greg har ambitioner om att uppnå berättar Georg.

Gaver til alt og alle, är slagordet i Norge. Men vad måste till för att bli den största och bästa presentbutiken i Norge?

För att bli bäst i Norge måste vi bli bäst på service och verkligen hjälpa våra kunder att finna rätt present varje gång. Vi tror på ett brett men framför allt varierande utbud där man kan finna både klassiska presenter men även inspireras och förvånas.

Mitt mål med Gaveideer är att alla ska kunna hitta den perfekta presenten eller upplevelsen med ett fåtal klick. För övrigt så har en speciell typ av present slagit igenom stort i Sverige. Vi ser att ni svenskar är förtjusta i gravyrpresenter, sannolikt eftersom det är en riktigt unik present. Detta är något vi har tagit med oss, nyligen lanserade vi en kategori för personlige gaver.

En bild eller några ord ger presenten en egen betydelse, och gör även den minsta saken extra speciell, vilket är något som jag vill kunna erbjuda även det norska folket.

Personliga presenter

I en studie som genomförts av Sciencemag.org bekräftades det att vi blir lyckligare av att köpa presenter till andra än till oss själva. När tillfället ges vill vi gärna ge bort en present som överraskar, någonting speciellt som visar den unika relationen man har till mottagaren.

Vi önskar att våra kunder ska ha möjligheten att hitta alla tänkbara presenter på vår site, samtidigt som de har en enkel och smärtfri upplevelse, något som inte alltid är fallet vid presentletande. Vi norrmän värdesätter djupa och långvariga relationer och liksom i Sverige, är presenter ett vanligt sätt att visa sin uppskattning fortsätter Greg.

Presentkort på norska upplevelser

Målet för den norska marknaden är att vi ska kunna erbjuda så häftiga och annorlunda upplevelser att det lockar det norska folket upp från sina fåtöljer. Redan idag erbjuder butiken en rad norska upplevelser såsom forsränning, bergsklättring, snöskotersafari och snowkiting. Vi vill ge alla norrmän chansen att utforska allt det fantastiska som Norge har att erbjuda” säger Greg stolt.

Greg Lund McNab

g.mcnab@gaveideer.no