Presenter.se ingår samarbete om julklappar 2017

Report this content

Presenter.se är Sveriges största present- och julklappsbutik sett till sortiment med över 2300 produkter och närmare 300 upplevelser. Företaget grundades förra sommaren av Carl Ponnert och Pontus Grandell och har snabbt växt sig starka på den svenska marknaden.

Den viktigaste perioden för oss är utan tvekan julen där runt 70% av vår årsomsättning kommer ifrån. HUI research har i sin julhandelsprognos 2017 förutspått att Julhandeln kommer slå nya rekord i år, en marknad som har haft en ständig tillväxt årligen med undantag av 2012. Tillväxten i den svenska handeln väntas under december månad bli 3,0 procent, vilket motsvarar 78,5 miljarder kronor i omsättning.

Presenter.se har därför haft full fokus på julklappar sedan tidigt i sommarmånaderna. Julen förra året var praktiskt taget en testperiod för oss med tanke på att vi hade lanserat vår sajt bara ett par månader dessförinnan. Mycket har hänt sen dess. Vi har lanserat en ny design av vår site, uppdaterat vårt utbud av julklappar betydligt - vi har dessutom utvidgat vår verksamhet till Norge och Finland med sajter gaveideer.no och lahjat.fi

Presenter.se har nu inlett ett samarbete med affiliatesajten julklappstipsen.nu som sedan 2012 haft en ledande roll inom rekommendationer av julklappar och allt som hör till julen. Sajten drivs av Niklas Lesser som förutom julklappstipsen driver en rad andra sajter verksamma inom affiliatemarknadsföring.

Ett riktigt roligt samarbete som kommer ge besökarna ännu bättre möjligheter att finna sina julklappar inför julen. Flertalet av tipsen från presenter.se är personliga produkter med foton eller gravyr, som jag tycker är suveränt att ge bort i julklapp, säger Niklas.

Vi har egentligen haft kontakt med Niklas sedan en längre tid tillbaka. Vi insåg tidigt att ett potentiellt samarbete kunde gynna båda parter. Efter en testperiod under vår och höst, kan vi nu meddela att vi har kommit fram till ett avtal gällande julen 2017. Vi förväntar oss att se julhandeln komma igång på riktigt redan denna helg, vecka 46.