Presenter.se lanserar upplevelsepresenter runt om Sverige.

Report this content

Den svenska online presentbutiken presenter.se lanserar nu upplevelsepresenter runt om i Sverige. Det nya segmentet innebär att presentföretaget nu erbjuder 3 typer presenter. Vanliga produkter som är lämpliga som presenter, personliga presenter tex glas med gravyr eller andra möjliga personifieringar av produkter samt upplevelser.

“Vi är mycket glada över att kunna meddela att vi nu även kommer erbjuda upplevelsepresenter.  Det är vårt mål att kunna erbjuda alla tänkbara typer av presenter för alla mottagare och tillfällen. Behöver man en present ska man inte behöva leta längre än vår site”, Säger Julia Normark, kommunikationschef på presenter.se

Upplevelser är något vi tror kan intressera alla målgrupper då det är något unikt som skapar ett minne snarare än en present som förr eller senare hamnar i en byrålåda.

Vi knyter ständigt nya samarbeten med upplevelse partners. Vi försöker sticka ut genom att knyta riktiga relationer med våra partners samtidigt som vi erbjuder fördelaktiga avtal. I slutändan är det en win-win. Vi hjälper de med verksamhet inom upplevelser att erbjuda sina tjänster till slutkund som letar efter en lämplig present, snyggt förpackat i en exklusiv ask redo för överlämnande till mottagaren. Möjligheterna är oändliga, och det bästa med dessa gåvor är - att ni kan njuta av dem tillsammans.

Vårt mål är att erbjuda upplevelser i alla möjliga kategorier och städer. Vi börjar med att lansera 50 upplevelser fördelat i 3 kategorier, och kommer att fortsätta lansera nya upplevelser i ett stadigt tempo. Det finns ingen slutlig siffra, utan vi jobbar mot att alltid kunna erbjuda nya och spännande upplevelser nära dig eller den du vill överraska.

Några exempel på våra större kategorier är motor, äventyr och mat & dryck. Här kan du hitta upplevelser såsom adrenalinpumpande Quadrunner ATV race i Stockholm, guidad fisketur i Stockholms skärgård eller öl och whiskyprovning i Malmö. Något som blivit väldigt populärt på sistone är Escape rooms, denna upplevelse återfinns också i Presenter.se sortiment.

Julia Normark

j.normark@presenter.se

Svensk-tyska presenter.se lanserar upplevelsesegment

Nya storsatsningen presenter.se med ägarsäte i Berlin Tyskland, lanserar i Februari 2017 upplevelsepresenter för att utöka sitt presentsortiment ytterliggare.

Företaget drivs idag av Carl Ponnert tillsammans med 4 kollegor som tillsammans sitter på ett kontor i hjärtat av Berlin, Eberswalder strasse.

Vi är del av en större organisation men är praktiken självdrivande. Vi delar resurser och learnings men försöker i så stor utsträckning som möjligt vara en svensk butik, både sett till våra erbjudanden och vår service.

Lanseringen av upplevelser är ett stort steg för oss. Segmentet är sedan ett par år redan konkurrenskraftigt så det är minst sagt en tuff marknad vi ger oss in på. Samtidigt tror vi att vi har ett brett men diverse utbud som kommer göra oss den största online presentsajten på den svenska marknaden.

Vilket e-handels bolag som helst kan erbjuda sina produkter som en form av present, något som vi exempelvis ser coolstuff eller upplevelse.com göra. Vår affärsidé och niche är dock helhjärtat presenter och med ett sortiment som utöver typiska presenter, även inkluderar personliga presenter och nu även upplevelsepresenter, placerar vi oss som den kompletta lösningen för någon som är i behov av en present enkelt och bekvämt.

För oss handlar det i största mån om att finnas där när någon letar efter en present samt ha ett sortiment som erbjuder något för alla åldrar och personligheter. Mormor som son, äventyrare eller livsnjutare. Upplevelsepresenter är populärt men kanske inte något som alla tänker på i första hand.

Presenter.se tror på att 4 typer av upplevelser år 2017.

https://www.presenter.se/upplevelsepresenter kommer husera