Ge bort små presenter med Pressbyråns nya iPhone-shop!

Nu följer Pressbyrån upp succén med sin namnsdagsapplikation för iPhone genom att introducera en ny shoplösning. Nu finns möjligheten att alla tider på dygnet skicka en liten present till någon man tycker om.

Idag lanserar Pressbyrån en uppdaterad version av sin iPhone app; en shop med enkla och glädjefulla små presenter som skickas via SMS som mobila kuponger. Genom att välja en av produkterna och sedan snabbt hitta en utvald kompis i telefonboken att skicka presenten till, har man med ett par knapptryck och liten kostnad spridit mycket glädje.

- I vår första version fanns enbart ett begränsat antal gratisprodukter tillgängliga. Vi upptäckte tidigt att efterfrågan och viljan att göra någon glad på namnsdagen, födelsedagen eller rent av i den vanliga vardagen var stor. Vi introducerar därför en SMS-shop i appen, men självklart fortsätter vi även att bjuda på utvalda produkter varje dag, säger Mariette Kristenson, Marknadschef Pressbyrån.

Pressbyråns iPhone app påminner användaren om vem i telefonboken som har namnsdag och ger möjligheten att skicka en produkt i form av mobila kuponger. Dessa kan lösas in i någon av Pressbyråns över 320 butiker runt om i landet. I appen finns även en ”store locator” som snabbt ger kunden svar på var närmaste Pressbyrån ligger.

Från start kommer den nya shoppen innehålla Pressbyråns Kaffegram och Glassogram. Under Kanelbullens dag den 4 oktober laddas shoppen med kanelbullar och uppdateras därefter kontinuerligt med nya och aktuella produkter. Betalningen i shoppen sker via användarens mobilabonnemang.

Ladda ner appen här http://itunes.apple.com/se/app/id375767061?mt=8.
Just nu bjuder vi på en kopp kaffe.

För mer information, kontakta:
Mariette Kristenson, Marknadschef Pressbyrån
Mobil: 0704- 54 31 41
E-mail: mariette.kristenson@reitanservicehandel.se

Pressbyrån är en rikstäckande servicehandelskedja med över 320 butiker och med en varuomsättning på 2,7 miljarder kronor år 2009. Pressbyrån har ett välsorterat sortiment bestående av tidningar och magasin, snabbmat och kaffe, konfektyr, frukt och dryck samt ett rikt utbud av tjänster som t.ex. färdbevis, spel och lotter. Sedan starten för över 100 år sedan har Pressbyrån varit etablerat nära kunden, lättillgängligt där många människor rör sig. Pressbyrån ägs av Reitan Servicehandel Sverige AB och driftsformen för butikskonceptet är franchise. För mer information, besök: www.pressbyran.se.