Nypremiär imorgon för Pressbyrån i Boden

Efter tre års bortavaro är det imorgon äntligen invigning för Pressbyråns nya butik i Boden. Butiken, som ligger på toppläge i Bodens nya handelscentrum Enter Galleria direkt vid entrén från Drottninggatan, drivs av köpmannen Per Nordström. Per har lång erfarenhet från detaljhandeln och är taggad att starta. Invigningen firas i två dagar med ett event-team på plats och fina öppningserbjudanden i butiken.

I Pressbyråns satsning att täcka hela kuststräckan från Gävle till Haparanda har turen nu kommit till Boden. Alltsedan butiken vid Bodens resecentrum lades ner årsskiftet 06/07 har Pressbyrån letat efter en lämplig ny lokal och när planerna för Enter Galleria offentliggjordes var man en av de första att teckna avtal. – Nya Enter Galleria är efterlängtad och kommer att bli det nav där Bodenborna träffas, shoppar och roar sig. I det sammanhanget passar Pressbyrån in fint. Vi har en riktigt attraktiv butik med access såväl inifrån som från gågatan utanför och är riktigt stolta över att vara tillbaka. Att en stad av Bodens storlek har varit utan en Pressbyrå i tre år är naturligtvis helt oacceptabelt, säger Håkan Svensson, Regionchef på Pressbyrån. Den nya butiken är 87 kvadratmeter stor och byggd enligt Pressbyråns nya butikskoncept med en varm och välkomnande miljö. Det har skapats extra utrymme för måltidslösningar för kunder i farten, samt till kaffebaren där ekologisk latte gjord på färskmalda bönor serveras. Utanför butiken finns även en stor uteservering. – Det är jättekul att få möjlighet att öppna en Pressbyrå med detta fantastiska läge. Det har saknats en servicehandelsbutik i Boden som kan erbjuda en helhet med ett stort tidningsutbud, snabbmat och kaffe samt ett rikt sortiment av olika tjänster såsom Western Union och försäljning av SJ-biljetter. Med tanke på att ett besök i Enter Galleria kommer att bli i det närmaste obligatorisk för alla Bodenbor och turister, är jag säker på att det kommer att gå riktigt bra. Jag är taggad att starta, säger Per Nordström, köpman på Pressbyrån. – Den här Pressbyrån blir en utmärkt servicebutik för alla besökare till Enter Galleria och till Folkets Hus med mera, men också en riktig kvartersbutik för de som bor och arbetar i området. Pressbyrån ska vara lättillgängligt där människor rör sig, vilket verkligen kommer till uttryck i den här butiken, säger Mariette Kristenson, Marknadschef på Pressbyrån.