Pressbyrån utsedd till ”Årets Franchisekedja”

Branschgalan ”Fannygalan” prisar och uppmärksammar varje år personer och företag som är verksamma inom franchising. Pressbyrån vann det prestigefulla priset ”Årets Franchisekedja” som delades ut under Frannygalan den 24 mars på Grand Hotel i Stockholm.

Branschorganisationen Svensk Franchise egna stora pris på Frannygalan är ”Årets Franchisekedja”. Vinnaren i kategorin blev Pressbyrån. Priset delas ut till det franchiseföretag som under året bäst lyckats skapa tillväxt och lönsamhet med nöjda franchisetagare och samtidigt fungera som goda ambassadörer för företagsformen.

Att Pressbyrån blivit utsedda till Årets Franchisekedja är jag oerhört glad och stolt över. Jag ser det som ett bevis på att Pressbyrån som franchisekedja tillsammans med våra köpmän går mot samma målbild – att vara den bästa franchisekedjan, både när kunderna, leverantörerna och branschen får bestämma. Vår positiva tillväxt är ett bevis på det, säger Magnus Carlsson, VD Reitan Convenience Sverige, i en kommentar.

Finalisterna till ”Årets Franchisekedja” var: Card Group, Pressbyrån och Specsavers.

Pressbyrån får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2018 med motiveringen:

”Vår vinnare har aldrig stått stilla utan har alltid varit modiga och framåtlutade i allt de gör. Franchisetagarna är affärsmän varje dag och alla vill ständigt bli bättre. Närmare 90 % av dem kan rekommendera andra att bli franchisetagare vilket innebär att de måste vara väldigt nöjda och stolta. Kulturen är avgörande för framgången och att lyfta fram det goda exemplet och hylla och beundra duktiga affärsmän är en viktig del. Vår vinnare skulle kunna använda mottot ”För Sverige i tiden” om det inte var upptaget. Vår vinnare finns där när vi behöver dem som mest och gör livet enklare för oss alla.”

Om Frannygalan och Svensk Franchise

Frannygalan prisar och uppmärksammar varje år personer och företag som är verksamma inom franchising. Galan anordnas av Svensk Franchise, vars ändamål är att sprida kunskap om franchising och att verka för att det bedrivs på ett klanderfritt sätt. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svensk Franchise står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

För mer information och bilder, kontakta:
Lennart Schultz, Pressbyrån
E-mail: lennart.schultz@reitanconvenience.se

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom 490 butiker. Reitan Convenience har under de senaste åren haft en stor framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell/St1 innebär att Reitan Convenience driver drygt 100 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken Shell och 7-Eleven. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland. För mer information se: www.pressbyran.sewww.7-eleven.se och www.reitangruppen.no