SID. – NYTT NUMMER I NY SKEPNAD!

I dagarna släpps tredje numret av SID, Pressbyråns prisbelönade tidning om tidningar. Nu i ett mindre format och större omfång. Från och med onsdag finns den i butik.

Sedan första numret kom ut hösten 2008 har SID kartlagt Sveriges mest banbrytande magasin, granskat konsten att göra säljande omslag, dokumenterat tidningsredaktioner jorden runt och porträtterat några av branschens tyngsta aktörer. För detta belönades SID bland annat med Juryns Stora Pris på Svenska Publishing-galan 2009.

- Vår ambition med SID är rätt självklar. Den ska fånga allt det vi älskar med magasinvärlden. Den ska inspirera och hjälpa läsaren att hitta nya favoriter bland våra 2 800 svenska och internationella titlar, säger Mariette Kristenson, marknadschef på Pressbyrån.

Det nya numret av SID bjuder på ännu mer läsning än tidigare utgåvor. På 84 sidor har man träffat 24 av världens bästa tidningsmakare, såsom New York Review of Books-grundaren Robert Silvers, The Guardian-kolumnisten Marina Hyde och The Gentlewoman:s chefredaktör Penny Martin.

- Att göra SID är förstås ett drömjobb. Dels för att ämnet ligger hyfsat nära hjärtat, dels för att tidningsmakare älskar att berätta om sig själva och sina tidningar. Vi har i stort sett kunnat välja själva vilka vi vill ha med i SID, säger chefredaktör Johan Lindberg hos Aller Custom Publishing.

För att alla tidningsfantaster lättare ska hitta sitt favoritmagasin finns nu elva Pressbyrån Extra runt om i landet, butiker där utbudet av och kunskapen om tidningar är extra stort. Från och med onsdag 22 september delas årets SID ut på Pressbyrån Extra och i alla större Pressbyråbutiker.

PS. Vill du följa SID hela året om? Gå in på sidbloggen.se

För mer information, vänligen kontakta:
Mariette Kristenson, Marknadschef Pressbyrån, tel: 070-454 31 41

Pressbyrån är en rikstäckande servicehandelskedja med över 320 butiker och med en varuomsättning på 2,7 miljarder kronor år 2009. Pressbyrån har ett välsorterat sortiment bestående av tidningar och magasin, snabbmat och kaffe, konfektyr, frukt och dryck samt ett rikt utbud av tjänster som t.ex. färdbevis, spel och lotter. Sedan starten för över 100 år sedan har Pressbyrån varit etablerat nära kunden, lättillgängligt där många människor rör sig. Pressbyrån ägs av Reitan Servicehandel Sverige AB och driftsformen för butikskonceptet är franchise. För mer information, besök: www.pressbyran.se.