• Pressbyrån/

Sundsvall blir Norrlands Pressbyråtätaste stad - Historisk återinvigning av Sundsvalls fjärde Pressbyrå

På fredag tar Sundsvall över stafettpinnen från Östersund som Norrlands Pressbyråtätaste stad. Då öppnar på centralstationen Sundsvalls fjärde Pressbyrå. Händelsen är historisk eftersom stationshusets ursprungliga kiosk, som stod i vänthallen från 1926 till 1964 också var en Pressbyrå. ”Nyinvigningen” firas i två dagar med ett event-team på plats och fina öppningserbjudanden i butiken.

På 45 år har det hunnit hända mycket. Utsirat ädelträ har bytts ut mot glas och metall, men Pressbyråns ambition att ge bästa tänkbara service är fortfarande densamma. Nya butiken på Sundsvalls Centralstation, är byggd enligt Pressbyråns nya butikskoncept med en varm och välkomnande miljö. Det har skapats extra utrymme för måltidslösningar för kunder i farten, samt till kaffebaren där ekologisk latte gjord på färskmalda bönor serveras. Butiken har också ett brett utbud av magasin samt en rad olika tjänster exempelvis SF-bio presentkort, presentkortet Spend On, telefonkort, pengatransaktioner med Western Union och möjlighet att surfa på Internet etc. – Centralstationen är en naturlig medelpunkt i varje stad, därför är vi extra glada över att kunna öppna en ny butik just här. Det är också jättekul att vi har fått möjlighet att återinviga en butik på denna anrika och historiska plats för Pressbyrån. Med totalt fyra butiker i Sundsvall, tre i stadskärnan och ytterligare en i Birsta City, kan vi nu erbjuda alla Sundsvallsbor och turister absolut högsta servicenivå, säger Ann-Christine Eriksson, Regionchef på Pressbyrån. Nya butiken drivs av Sundsvallssonen och köpmannen Tommy Wickström som har mångårig erfarenhet från detaljhandeln. – Det är otroligt roligt och spännande att få möjlighet att öppna en Pressbyrå med detta fantastiska läge. Jag vet att en Pressbyrå just här på centralstationen har varit efterlängtad av såväl Sundsvallsbor som tillresta och genomresande turister. Utbudet i butiken är också precis rätt för den som är på resande fot. Förutom snabbmaten och kaffet, har vi ett brett utbud av både svenska och internationella magasin och en mängd olika tjänster, säger Tommy Wickström, köpman på Pressbyrån. – Den här butiken blir en utmärkt servicebutik för alla tågresenärer till och från Sundsvall. Pressbyrån ska erbjuda varor, press och tjänster för kunder som vill ha något snabbt och enkelt och finnas lättillgänglig där människor rör sig. Det kommer verkligen till uttryck i den här butiken, säger Mariette Kristenson, Marknadschef på Pressbyrån.