• Previa/

Det goda exemplet i Svenskt Näringsliv: ELANDERS OCH PREVIA TECKNAR SAMARBETSAVTAL GÄLLANDE HÄLSA OCH ARBETSMILJÖ

Elanders och Previa har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal kring hälsa och arbetsmiljö. Samarbetet bygger på ett partnerkoncept som innebär ett helt nytt angreppssätt på dessa frågor. Tillsammans ska parterna sträva efter att bli det goda exemplet på området i svenskt näringsliv.

Hälsa och arbetsmiljö kommer att vara framtidens viktigaste ledarskapsfrågor. I Elanders är hälsofrågorna föremål för ledningens aktiva engagemang, och företaget arbetar mycket mål- och resultatinriktat. Det gör samarbetet särskilt värdefullt för oss, säger Peter Norén, försäljningschef på Previa.

Samarbetet startade 2007-01-01 och omfattar den svenska verksamheten.

Friskvård, arbetsmiljö och säkerhet är prioriterade frågor hos Elanders. För att vi ska kunna nå våra ambitiösa mål gällande hälsa och arbetsmiljö är det viktigt att vi samarbetar med en kvalitetscertifierad och modern hälsopartner som erbjuder ett helhetskoncept med tjänster inom områdena, säger Christian Grönwall, personalchef hos Elanders.

För ytterligare information kontakta:

Peter Norén, Försäljningschef AB Previa
08-627 43 00, 070- 6076707