Hans Persson ny VD för Previa

Hans Persson har utsetts till ny verkställande direktör i AB Previa. Han efterträder Hans Bergenheim som lämnar Previa efter fullgjort uppdrag. Hans Persson är idag regionchef i Previa och medlem i företagsledningen sedan 2005.

– Previa ska växa och ta tillvara de möjligheter som nu öppnar sig på marknaden för företagshälsovård. Hans Persson kan verksamheten och är rätt person att leda Previa i nästa fas, säger Lennart Kalén, styrelseordförande i Previa.

– Previa är marknadsledare inom företagshälsovård med ett komplett erbjudande inom hälsa, arbetsmiljö och ledarskap. Marknaden för företagshälsovård är i förändring. Kopplingen mellan hälsa och lönsamhet är stark. Allt fler organisationer ser hur investeringar i hälsa lönar sig och nu öppnar sig möjligheter för oss att ta ett ökat ansvar. Jag ser fram emot att leda Previa under de kommande åren, säger Hans Persson, ny vd för Previa.

Hans Bergenheims uppdrag var att genomföra en omstrukturering av Previa. Han väljer nu att lämna Previa, för att vidareutveckla sina externa engagemang.

Hans Persson, 49 år, tillträder som ny verkställande direktör fr.o.m den 14 mars 2007. Han har arbetat i Previa sedan 2004 och har tidigare bland annat arbetat som managementkonsult på Semcon.

Hans Bergenheim kvarstår i Previa till den 31 mars 2007.