• Previa/

Previa har idag ingått avtal med Elixir Företagshälsovård i Hudiksvall om förvärv av bolaget

Report this content

Previa stärker därmed sin närvaro i Hudiksvall vilket är i linje med strategin att vara en betydande aktör på den svenska marknaden som med fokus på hälsa skapar effektiva och attraktiva arbetsplatser.

Styrelsen för Elixir Företagshälsovård har under en längre tid letat efter en partner som kan utveckla företagshälsovården i Hudiksvallsområdet. Valet har fallit på Previa som har resurser att utveckla Elixir och samtidigt bibehålla en lokal närhet till företagen.

- Elixirs kunder får, förutom det tjänsteutbud man har idag, också tillgång till Previas tjänsteutbud som av naturliga skäl är bredare än Elixirs. Previa tillförs den kompetens och erfarenhet Elixir samlat på sig, under 38 år, att arbeta med företagshälsovård i industriföretag och kommuner, säger Gunnar Nilsson, VD på Elixir.

- Vi ser fram emot att tillföra en idag välfungerande företagshälsovård ytterligare kompetens och utvecklingskraft vilket är viktigt då branschen står inför stora strukturella förändringar med de reformer som regeringen har föreslagit och även arbetar med inom en rad områden. Att vi har kapaciteten att utvecklas då omvärlden förändras leder till bättre resultat för våra kunder och skapar trygghet för vår personal. Vi ser utvecklingsmöjligheter och kommer att förstärka enheten i Hudiksvall med ytterligare resurser, säger Christer Zaar Regionchef på Previa.

Elixir och Previa kommer att samordnas i ett distrikt med Previas distriktschef Inge Fridberg som chef Gunnar Nilsson, VD på Elixir kommer att arbeta vidare inom Previa vilket är viktigt för kontinuiteten.

Elixir övertas formellt den 13 maj 2008.

För ytterligare information kontakta:
Christer Zaar, Regionchef AB Previa
christer.zaar@previa.se

Gunnar Nilsson, VD Elixir Företagshälsovård AB
0650-170 80, 070-230 86 76
gunnar.nilsson@elixir.se

Om Previa
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsovård. Genom att vara en strategisk hälsopartner med ett komplett utbud av tjänster inom hälsa, arbetsmiljö och ledarskap hjälper vi företag och organisationer att öka sin attraktionskraft, effektivitet och konkurrenskraft. Previa i siffror - 1 000 anställda - 100 enheter - 70 orter i Sverige – 6 000 kundföretag - 750 000 kundanställda – Omsättning 2007: 865 MSEK. Läs mer på www.previa.se