Previa övertar Folksams Företagshälsovård

Report this content

Previa och Folksam har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal kring hälsa och arbetsmiljö. Från och med den 19 maj 2008 övertar Previa Folksams interna företagshälsovård i Stockholm och skapar därmed en plattform för att möta de ökade kraven på framtidens företagshälsovård.

- All verksamhet kring företagshälsovård står inför stora förändringar, säger Lars Sundberg, Förhandlingschef på Folksam. De nya reglerna kring arbetsförmågebedömningar vid sjukskrivning och rehabilitering innebär stora krav som en liten företagshälsovård kan få svårt att leva upp till. Därför är vår bedömning att Folksam behöver samarbeta med en extern partner med bättre resurser och bredare kompetens och som kan uppfylla kommande krav på verksamheten.

- Vi är mycket glad och stolta över att få samarbeta med Folksam kring några av de viktigaste frågorna för ett framgångsrikt företag, nämligen hälsa och arbetsmiljö. Att nu få möjligheten att ta ett helhetsgrepp som strategisk hälsopartner känns mycket stimulerande”, säger Previas Försäljningschef, Peter Norén.

Previa har även fått i uppdrag att i projektform genomlysa arbetsförmågan hos alla som för närvarande är långtidssjukskrivna hos Folksam.

För ytterligare information kontakta:

Peter Norén, Försäljningschef AB Previa
08-627 43 00, 070- 6076707