Ledande brittiska friluftskedjan O&CC satsar på kundupplevelse och butikseffektivitet med digital lösning från Pricer

Som den första klädkedjan i Storbritannien att installera elektroniska hyllkantsetiketter planerar O&CC för molnplattformen Pricer Plaza och en kundanpassad lösning med digitala etiketter i alla sina exklusiva butiker.

För Outdoor and Cycle Concepts Ltd (O&CC), den största butikskedjan för friluftsliv, löpning och vintersport i Storbritannien med de välkända och exklusiva butikerna Cotswold Outdoor, Runners Need och Snow+Rock, är kundservice av största vikt. För att effektivisera butikerna och frigöra tid för butikspersonalen så att de kan fokusera på att betjäna kunderna installerar de Pricers digitala lösning för butiksautomatisering och kommunikation i alla 78 butiker fram till slutet av maj 2024.

Efter en lyckad pilotinstallation i den nya Cotswold Outdoor-butiken i Milton Keynes med den molnbaserade plattformen Pricer Plaza och kundanpassade SmartTAG color- och HangTAG-etiketter, och ytterligare fem butiker som installerats under hösten, har O&CC nu beslutat att gå vidare med installation av hela kedjan som består av 78 butiker runt om i Storbritannien, motsvarande ett ordervärde på cirka 20 MSEK.

Utöver möjligheten att i realtid kunna justera priserna i hela kedjan tittar O&CC på möjligheterna att använda verktyget för att effektivisera plockningen av onlineorder för deras Click & Collect-tjänst och varupåfyllnaden för att säkerställa att alla produkter alltid finns tillgängliga på hyllorna.

– Vårt mål är att inspirera och hjälpa våra kunder att njuta av utomhusaktiviteter. Utöver att erbjuda de bästa varumärkena och produkterna erbjuder vi våra kunder tjänster som 3D-fotskanning, hjälp vid provning av skor, pjäxor och utrustning samt löpteknikanalys. Med Pricers digitala butikslösning för prissättning kan vi nå ökad effektivitet och hållbarhet, och i slutändan säkerställa att våra butiksmedarbetare kan ägna mer tid åt att betjäna våra kunder. Vi är oerhört glada över samarbetet med Pricer som hjälper oss att nå detta ambitiösa mål under 2024 och framåt, säger Chris Jones, Strategic Operations Director på O&CC.

– Vi är stolta över att hälsa den här exklusiva butikskedjan välkommen som ny kund och att vi tillsammans har tagit fram en etikett som har specialanpassats till deras klädavdelning där varje plagg ska ha en individuell etikett. Det är också ett strategiskt beslut som O&CC har tagit att investera i affärskritisk butiksteknik som ökar effektiviteten, vilket är särskilt viktigt i tider med hög inflation och stigande minimilöner, säger Peter Ward, Country Manager UK & Ireland, Pricer.

Peter Ward, Country Manager UK & Ireland, +44 736 826 03 43

Mats Arnehall, Head of Region Europe, +46 70-8108084