• PRICER/

Norska butikskedjan Felleskjøpet lägger order på Pricers digitala butikslösning genom StrongPoint

Report this content

Pricers partner StrongPoint har tecknat avtal med den norska butikskedjan Felleskjøpet Rogaland Agder för installation av Pricers digitala butikslösning med Pricer Plaza och elektroniska hyllkantsetiketter i samtliga 21 BondeKompaniet-butiker.

Felleskjøpet Rogaland Agder säljer en rad produkter såsom jordbruksutrustning, trädgårdsredskap, husdjursartiklar och järnvaror. Felleskjøpet är en ny kund till StrongPoint och har omkring 200 butiker i Norge och Sverige. 2022 omsatte bolaget 20,2 miljarder NOK.

– Vi är glada över avisera avtalet med StrongPoint och vår avsikt att installera elektroniska etiketter i alla våra BondeKompaniet-butiker. StrongPoint erbjuder utmärkta lösningar som är helt anpassade till vår butiksmiljö. Med den här lösningen med digitala etiketter kommer vi att kunna uppdatera priserna effektivt och säkerställa att våra kunder alltid möts av rätt pris. Vi kommer också att kunna effektivisera arbetet i våra butiker och använda vår tid på bästa sätt, säger Thomas Nilsson, regionchef på BondeKompaniet.

– Vi välkomnar att Felleskjøpet har valt vår ledande lösning med molnplattformen Pricer Plaza och våra moderna digitala etiketter. Detta strategiska beslut säkerställer inte bara snabb och säker integrering av vår lösning utan ger även handlarna möjlighet att hantera sina butiker på ett optimalt sätt. Med vår molnbaserade plattform kan beslut fattas i realtid för hela butikskedjan eller enskilda butiker, säger Mats Arnehall, Head of Region Europe på Pricer.

– Det här är ett perfekt exempel på hur vår satsning på dagligvaruhandeln får positiva effekter även inom andra delar av detaljhandeln. Trots ekonomiskt osäkra tider fortsätter handlare att investera i affärskritisk teknik som ger effektivare butiksdrift och bättre kundupplevelse. Det gläder mig att kunna välkomna ännu en ny kund och jag ser fram emot att bygga en långvarig relation tillsammans, säger Jacob Tveraabak, vd för StrongPoint.

Installationen av projektet är planerad att starta i början av 2024 och vara slutförd under 2025.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mats Arnehall, Head of Region Europe, +46 70-8108084

Magnus Larsson, vd och koncernchef, 0704-316 851

info@pricer.com

Om Pricer

Pricer är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com