• PRICER/

Pricer deltar i Shoptalk Europe och visar nästa generations kommunikationslösningar för butiker

Report this content

Pricer medverkar på mässan Shoptalk Europe (6–8 juni, Excel London) och visar den senaste tekniken för effektiv butiksdrift och bättre köpupplevelse.

Alla delar av Pricers lösning baserad på digitala prisetiketter syftar till att utveckla butiken och göra övergången mellan onlinehandel och fysisk butik så smidig som möjligt, från att genom en digital lösning vid hyllkanten öka kundernas engagemang till att öka effektiviteten i butiken, möjliggöra dynamisk prissättning för att öka konverteringar, bibehålla marginaler och uppnå hållbarhetsmål.

Pricer finns på plats under hela Shoptalk Europe i monter B24 och kommer att visa bland annat följande innovationer:

Pricer SmartTag Color

Pricer presenterar SmartTag Color fyrfärgsetiketter som har utvecklats för att möta handelns behov av digitala etiketter som kan visa fler färger för tydligare kampanjer, kommunikation med konsumenterna i hela butiken och för att stärka varumärket. Pricers SmartTag Color-etiketter har marknadens längsta batteritid tack vare Pricers optiska trådlösa teknologi.

De här funktionerna lanseras precis när konsumenternas förväntningar på digital interaktion har ökat. Pricers undersökning om konsumenters köpbeteende som har gjorts i flera europeiska länder (Retail Europe: Shopper Outlook Report by Pricer) visar att sex av tio konsumenter (64 %) idag vill ha tillgång till mer produktinformation vid hyllkanten utöver priset.

Pricer ShelfVision

För att få bukt med problem som att produkter saknas på hyllorna och säkerställa att planogrammen följs erbjuder den hyllmonterade vidvinkelkameran Pricer ShelfVision en lösning baserad på maskininlärning och datorseende. Med kameran får butikerna exakt och aktuell information för att kunna se till att hyllorna är påfyllda och på så sätt öka kundnöjdheten.

Pricer Plaza

Pricer kommer också att visa Pricer Plaza, grunden i Pricers lösning, en molnbaserad infrastruktur för ledningssystem som möjliggör Software as a Service (SaaS) affärsmodeller. Pricer Plaza består av en rad tjänster som möjliggör avancerad hantering av butiksinfrastruktur och tjänster för allt från enskilda avdelningar eller butiker till hela butikskedjor. Pricer Plaza utgör grunden för digitalisering av avancerade funktioner, bland annat dynamisk prissättning i realtid samt hantering och implementering av kampanjer, varupåfyllnad, bildtagning och optimering av butikshyllor, Click & Collect-tjänster och produktpositionering i butik för bättre köpupplevelse.

– Handlarna måste ansvara för många olika frågor, något som har accentuerats de senaste åren i och med att efterfrågan på nya butiksformat och kundupplevelse i butik har förändrats. Samtidigt råder utmaningar i leveranskedjorna och ökat inflationstryck, både för butikerna och för konsumenterna, vilket riskerar att sätta käppar i hjulet för handlare som vill utveckla sina butiker till nästa nivå. Butikerna har kort sagt aldrig behövt arbeta så här hårt. Därför känns det spännande att kunna visa upp nästa generations butikslösningar som hjälper butiker att digitalisera centrala arbetsuppgifter i butiken, samtidigt som de sparar pengar och kan erbjuda en bättre köpupplevelse, säger Duncan Potter, marknadsdirektör på Pricer.

Välkommen att träffa någon av Pricers experter 6–8 juni på Shoptalk Europe, Excel London, monter B24.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Duncan Potter, CMO Pricer, +1(203)2973129

info@pricer.com

Om Pricer

Pricer är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com