Pricers partner JRTech Solutions tecknar nytt ramavtal med Metro om fortsatt samarbete kring Pricers digitala prisetiketter

Pricers partner JRTech Solutions har tecknat ett nytt ramavtal med Metro, en av Kanadas största dagligvarukedjor, avseende Pricers digitala prisetiketter. Därmed fortsätter kedjan sitt program som sträcker sig över flera butikskedjor och innefattar installation, kampanjmaterial och teknisk support.

De nya installationerna av Pricers digitala prisetiketter sker utöver de som har slutförts inom det ursprungliga ramavtalet som JRTech Solutions och Metro tecknade 2018.

JRTech Solutions och Metro har därutöver tecknat ett avtal om att installera molnlösningen Pricer Plaza för automatisk produktpositionering i butik, vilket hjälper både butikspersonal och kunder att hitta produkter.

Genom att lägga till Pricers funktion för produktpositionering, en funktion som möjliggörs med de digitala prisetiketterna, utnyttjar Metro ytterligare kapacitet i Pricers system. De får därmed ut mer värde från sin ursprungliga investering och stärker sitt försprång på marknaden, säger Diego Mazzone, vd och koncernchef, JRTech Solutions.

Metro investerar i teknik som ger stordriftsfördelar för att klara den ökande efterfrågan, säger Charles Jackson, Head of the Americas, Pricer.

Donald Charles Jackson, Head of the Americas, +1 404 863-2399

Helena Holmgren, vd och koncernchef, +46 (0)702 870 068

Pricer AB är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com

Om JRTech Solutions Inc.