Konsumenterna har sagt sitt: “Årets återförsäljare” 2006 utsedda

Konsumenterna på PriceRunner.se har utsett ”Årets återförsäljare”.
Utmärkelsen delas ut inom åtta kategorier till de återförsäljare som fått högst konsumentbetyg på PriceRunner.se.
– Med utnämningen vill vi uppmärksamma de bolag som gör ett bra jobb för sina konsumenter. Gemensamt för alla som fått utmärkelsen är att de bjuder på hög kundnöjdhet – från hemsida och pris till leverans och kundtjänst, säger Peter Carlsson, vd PriceRunner.se.

PriceRunner.se, Sveriges ledande konsumentguide för pris- och produktjämförelser, har sedan 2004 utsett ”Årets återförsäljare”.

Utmärkelsen baseras på konsumenternas egna upplevelser av köp från återförsäljarens nättjänst. Totalt betygsätter konsumenterna 16 olika parametrar vid köptillfället och efter leverans. De bolagen med högst snittbetyg blir ”Årets återförsäljare”.

– Näthandeln växer kraftigt och därmed konsumenternas krav på nätbutikerna. Årets återförsäljare har alla anpassat sin verksamhet efter konsumenterna behov. Förhoppningsvis kan årets vinnare verka som förebilder för övriga nätbutiker inom respektive bransch, säger Peter Carlsson.

Årets återförsäljare 2006

Kategori Bolag Snittbetyg
DVD & Musik Ginza.se 4,38
Datorprodukter Komplett.se 4,36
Foto Cyberphoto.se 4,49
Hemmabio Hembiobutiken.se 4,56
Ljud & Bild Inwarehouse.se 4,30
Spel Webhallen.se 4,34
Telefoni Misco.se 4,36
Vitvaror Tretti.se 4,43

För Komplett, Cyberphoto och Inwarehouse är det andra året i rad bolagen får utnämningen “Årets återförsäljare”.

Om “Årets återförsäljare”
Alla butiker med direktlänkar på PriceRunner.se och som använder PriceRunners kundcertifieringsprogram har möjlighet att erhålla utmärkelsen. Återförsäljarna måste ha programmet aktivt de sista sex månaderna 2006 och fått minst 300 konsumentbetyg under samma period. Konsumenterna betygsätter 16 olika parametrar, 1-5 poäng, där 5 är maxpoäng. För mer information, http://se.pricerunner.com/css.html

Peter Carlsson, vd PriceRunner.se, mobil 0708-782 26 08

Victor Dahlborg, marknadschef PriceRunner.se, mobil 0709-25 35 95

Om PriceRunner
PriceRunner är den ledande konsumentguiden för pris- och produktjämförelser. På ett och samma ställe listas de lägsta priserna, flest kundrecensioner och det största utbudet av produktinformation. Företaget har verksamhet i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Danmark, Österrike och USA. C:a 6 miljoner unika användare utnyttjar varje månad PriceRunners tjänst. Vi uppdaterar c:a 12 miljoner priser varje dag och jämför priser på produkter som TV-apparater, mobiltelefoner, digitalkameror, mp3-spelare, bärbara datorer och vitvaror, till bredband, resor och kontaktlinser. PriceRunner listar även – till skillnad från andra jämförelsesajter – priser från fysiska butiker. Företaget grundades 1999 och har sitt huvudkontor i Stockholm. PriceRunner förvärvades i augusti 2004 av det amerikanska online-marknadsföringsbolaget ValueClick, Inc. (Nasdaq: VCLK). För ytterligare information, vänligen besök www.pricerunner.com.

Den här releasen innehåller uttalanden och spekulationer om framtida utveckling som kan komma skilja sig från verkligheten. För detaljerad beskrivning se Forward looking statement disclaimer på http://se.pricerunner.com/pressrum.html.