Påminnelse:pressträff om köpbeteende på internet hos PriceRunner 24 maj i Stockholm

PriceRunner har tillsammans med forskare från Luleå tekniska universitet (LTU) genomfört en undersökning om hur beteendet vid köp och informationssamling skiljer sig mellan internet och butik. Du som skrivande press är varmt välkommen till pressträffen den 24 maj kl. 16 hos PriceRunner på Sveavägen 38.

PriceRunner har tillsammans med forskare från Luleå tekniska universitet (LTU) genomfört en undersökning om hur beteendet vid köp och informationssamling skiljer sig mellan internet och butik. Trots att e-handeln fortsätter att växa och beräknas uppgå till 24 miljarder kronor under 2010, står den för endast 4,5 procent av den totala detaljhandeln. Allt fler konsumenter använder internet för att samla information innan de handlar, men trots det sker en stor del av inköpen i den fysiska butiken. PriceRunner och LTU har kartlagt vilka faktorer som är avgörande för var man gör sitt inköp: på internet eller i butik, samt identifierat fyra olika profiler vid köp och informationssökning. Dessutom kommer möjliga åtgärder som kan hjälpa e-handeln att växa att presenteras. Du är varmt välkommen till Pressmöte där undersökningen om köpbeteende på internet presenteras hos PriceRunner, Sveavägen 38 i Stockholm den 24 maj 2010 kl 16-17. Programmet för pressträffen: • Introduktion från PriceRunner: syftet med undersökningen • Presentation av undersökningen av LTU:s forskare • Slutsatser och framtidsutsikter O.S.A. snarast till livia.podesta@prat.se eller på 08-545 152 34 Välkommen! Victor Dahlborg, marknadschef PriceRunner Esmail Salehi-Sangari, Associate Professor of e-Commerce Luleå University of Technology Åsa Wallström, Assistant Professor Luleå University of Technology

Taggar: