Erik Bengtsson blir delägare i prismotorn Pricise

Report this content

Erik Bengtsson, tidigare vd på Cramo, blir delägare i och är med och startar upp det nya bolaget Pricise AB.

Pricise erbjuder företag ett helt nytt och lönsamt sätt att automatisera och optimera prissättningen av produkter och tjänster. Med Erik Bengtssons kompetens inom prismotorer samt erfarenhet av internationell affärsutveckling och prissättning inom rental får Pricise en mycket värdefull ägar- och kompetensförstärkning.

— Vi är mycket glada över att få starta upp Pricise AB med Erik Bengtsson som delägare. Hans djupa kunskaper inom försäljning, komplicerade marknads- och prisstrukturer samt dynamisk prissättning är ett starkt tillskott i vår fortsatta strategiska och affärsmässiga utveckling, konstaterar Anders Bley, co-founder på Pricise AB.

Efter ett par års intensivt utvecklingsarbete är den Vinnovastödda prissättningstjänsten Pricise redo för nästa steg mot en fullskalig marknadslansering.

Erik Bengtsson har en civilingenjörsexamen inom Industriell Ekonomi vid Linköpings universitet. Sedan mitten av 90-talet har han arbetat med försäljning, verksamhets- och affärsutveckling i ett flertal internationella koncerner. Under tio år arbetade Erik bland annat som vd för Sverige och som Skandinavienchef på maskinuthyrningsföretaget Cramo. Det senaste året har han arbetat som vd på Centro kakel och klinker AB.

— Det ska bli oerhört roligt att arbeta med Pricise och att ta prismotorn ut på marknaden. Jag tror väldigt starkt på lösningen. På Cramo införde vi PriceGains prisstrategi och en helt dynamisk prissättning, som på kort tid genererade betydande lönsamhetsförbättringar. Det är PriceGains metodik och kunnande som ligger bakom utvecklingen av Pricise, säger Erik Bengtsson, delägare i Pricise AB.

För mer information, kontakta:

Anders Bley
Co-founder, Pricise AB
+46 708 80 45 20 / anders.bley@pricise.com

Erik Bengtsson
Co-founder, Pricise AB
+46 70 30 25 22 / erik.bengtsson@pricise.com

Om Pricise
Pricise är en helt ny och unik prismotor som integreras med företagets affärssystem. Lösningen ger möjlighet att med järnhand kontrollera och styra strategiska prisbeslut och att hålla alla prislistor ständigt uppdaterade under tiden som affärssystemet sköter transaktionerna. Med Pricise kan företag säkerställa att alla priser, på alla marknader och i alla kanaler, alltid ligger rätt i förhållande till kundbehov, marknadens förutsättningar och resultatkrav. Därmed förbättras priskontrollen, lönsamheten och kundnöjdheten i ett enda slag. Funktionaliteten bakom Pricise baseras på PriceGains prisstrategers erfarenheter av mer än 300 prisprojekt i olika branscher. Pricise AB startade 2017 och har huvudkontor i Stockholm.

Läs mer om Pricise på www.pricise.com och PriceGain på www.pricegain.com

Taggar:

Citat

Jag tror väldigt starkt på lösningen. På Cramo införde vi PriceGains prisstrategi och en helt dynamisk prissättning, som på kort tid genererade betydande lönsamhetsförbättringar. Det är PriceGains metodik och kunnande som ligger bakom utvecklingen av Pricise.
Erik Bengtsson, delägare i Pricise AB