Crocs nylanserar och väljer Priest PR

Report this content

Skomärket Crocs inleder ett samarbete med Priest PR som blir företagets PR-byrå i Sverige.

Priest PR vill ge det amerikanska skoföretaget en extra skjuts i nyetableringen i Sverige samt förändra den snedvridna bild som skomärket har idag. Crocs vill nå ut med att de gör funktionella och snygga skor och inte bara tofflor.

Crocs är ett av världens största skovarumärken och kommer inom kort att nylanseras i Sverige. Ett fåtal uppmärksammade Crocs-modeller har tidigare sålts i Sverige via en importör, men nu kommer fokus att hamna på andra delar av det amerikanska märkets skosortiment då de kommer att säljas direkt av Crocs Nordic via återförsäljare.

- Vi valde Priest PR för att de visade stort engagemang och tro på att den omvändning vi vill göra hos trendkänsliga svenskar faktiskt är möjlig. Med kreativitet och strategisk kommunikation tror både vi och Priest PR att Crocs kan få till en vändning och även nå ut till helt nya målgrupper i Sverige, säger Kimmo Salmi, nordisk chef för Crocs.

Crocs Nordic har redan etablerat samarbeten med återförsäljarna Stadium och ANWR (Ariston-Nord-West-Ring) samtidigt som förhandlingar med andra återförsäljare pågår. Crocs har även framtida planerar på att öppna en konceptbutik i Stockholm.

- Vi är väldigt taggade inför Crocs-uppdraget, som både känns sjukt kul och samtidigt väldigt utmanande. Jag tror att alla på kontoret ändrade sin uppfattning om Crocs då vi fick se produktkataloger och dessutom fick en bättre förståelse för affärsidén och företagskulturen, säger Kamran Alemdar på Priest PR.

Kamran Alemdar kommer att arbeta som kundansvarig och Maria Bergerbrant som projektledare på Crocs-kontot.

För mer information, kontakta:

Kimmo Salmi, Nordenchef för Crocs
kimmo@crocs.fi