FREY WILLE väljer Priest PR

Report this content

Det österrikiska smyckes- och designföretaget FREY WILLE skall med hjälp av Priest PR slå sig in på den hårt konkurrensutsatta svenska design- och modemarknaden.

Sedan april 2007 har FREY WILLE exklusivt sålt sina produkter i egen butik på Stureplan i Stockholm, vilket är företagets första och enda butik i Skandinavien. FREY WILLE vill med hjälp av Priest PR nu stärka sitt varumärke och tydligare etablera sig på den svenska marknaden.

- Det har varit relativt svårt att profilera FREY WILLE i Sverige men vi känner att Priest PR är rätt byrå att hjälpa oss. För att lyckas i Sverige krävs en helt annan form av kommunikation än på våra övriga marknader. Det beror mycket på den stora betydelse som bloggare och sociala medier spelar här, säger Jonna Johansson, Sverigeansvarig på FREY WILLE.

FREY WILLE är kända för sina färgstarka smycken. Kollektionerna inspireras av klassiska verk av konstnärer så som Claude Monet och Gustav Klimt. Företaget grundades 1951 i Wien och är ett globalt erkänt och uppskattat varumärke. Målsättningen med samarbetet med Priest PR är en ökad varumärkeskännedom och försäljning.

- Vi är stolta och taggade över att ha fått uppdraget. För att stärka upp oss gentemot lifestyle- och modesegmentet, har vi nyligen rekryterat Art Directorn Maria Bergerbrant från International Trading House och PR-konsulten Kamran Alemdar från Bite Communications. Med kunskapen vi sitter på inom segmentet är jag övertygad om att vi kommer att göra ett riktigt bra jobb, säger Mats Ryd, delägare i Priest PR.

Maria Bergerbrant och Kamran Alemdar kommer att arbeta med FREY WILLE-kontot.

Taggar: