Nya uthyrningar i Urhuset, Marievik

PriFast i korthet * PriFast äger och förvaltar kommersiella fastigheter vid ringen runt Stockholm * Fastighetsbeståndets marknadsvärde är 3,2 Miljarder kr (exklusive Capona). * PriFast har drygt 500 företag som hyresgäster med verksamheter representerande ett brett spektrum av näringslivet. * PriFast har en aktieägarvänlig utdelningspolitik. PRESSMEDDELANDE från PriFast AB Nya uthyrningar i Urhuset, Marievik S E B har beslutat flytta Internetbanksverksamheten till Marievik och förhyr därmed ytterligare 1.625 kvm. Dessförinnan finns redan Sesam Telefonbanken i Marievik på 3.200 kvm. Ytterligare en stor uthyrning (2.150 kvm) har gjorts till Cisco Systems som flyttar in i Urhuset våren/sommaren 1999. I Accent House, som är en del av Urhuset, är den färdigställda ytan helt uthyrd. I och med dessa förhyrningar är nu ca 75 % av alla ytor uthyrda. Huset beräknas vara helt ombyggt först våren/sommaren 1999. "Vi kan åter konstatera att Marievik är ett mycket attraktivt område. Ytterligare ett företag (S E B Internetbank) flyttar från city-läge till PriFasts ringlägen. Vi har redan ett antal andra stora företag i området som exempelvis Telenordia, Svenska Handelsbanken, AD Tranz, ISS, Ericsson, Cisco Systems m fl. Detta bekräftar att Marievik är attraktivt för företag inom tjänste- och IT- området bl a beroende på utmärkta kommunikationer samt att samtliga våra hus är anslutna till det fiberoptiska kabelnätet runt Stockholm," säger PriFasts VD Kjell-Åke Dahlström i en kommentar till uthyrningen. kholm den 20 november 1998 ast AB (publ) Frågor besvaras av VD Kjell-Åke Dahlström, PriFast, tel 08-13 64 71. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/11/20/19981120BIT00210/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1998/11/20/19981120BIT00210/bit0002.doc