PriFasts utskiftning av Capona fullföljs

PriFasts utskiftning av Capona fullföljs Stockholms Tingsrätts beslut om nedsättning av det egna kapitalet i PriFast AB har vunnit laga kraft. Beslutet förväntas registreras hos PRV inom några dagar. Detta möjliggör att utskiftningen av Capona nu kan fullföljas. Sista dagen för handel med inlösenaktien CAPO.IL beräknas vara den 9 mars 1999 och första dag för handel med Capona-aktien bedöms bli den 15 mars 1999. PriFasts realisationsvinst i samband med utskiftningen av Capona blir 182 Mkr (tidigare preliminärt beräknad till 165 Mkr). Stockholm den 1 mars 1999 PriFast AB (publ) För ytterligare information hänvisas till VD Kjell-Åke Dahlström, tel 08-13 64 71, eller E-mail kjellake.dahlstrom@prifast.se. PriFast i korthet * PriFast äger och förvaltar kommersiella fastigheter vid ringen runt Stockholm * Fastighetsbeståndets marknadsvärde är 3,25 Miljarder kr (exklusive Capona). * PriFast har drygt 500 företag som hyresgäster med verksamheter representerande ett brett spektrum av näringslivet. * PriFast har en aktieägarvänlig utdelningspolitik. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/01/19990301BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/01/19990301BIT00130/bit0002.pdf