SEB BoLån flyttar till Millenniumhuset i Marievik

SEB BoLån flyttar till Millenniumhuset i Marievik Första hyreskontraktet för Millenniumhuset har nu tecknats. Det är SEB BoLån som flyttar till Millenniumhuset i Marievik. Banken tar 3.500 kvm, vilket utgör ett plan i huset. PriFasts styrelse har nyligen beslutat om byggstart för Millenniumhuset. Projektet omfattar 23.000 kvm kontor och 540 garageplatser. Schaktentreprenaden utförs av NCC och marksaneringsarbetena av WMI Sellbergs. I en kommentar till uthyrningen säger PriFasts verkställande direktör Kjell- Åke Dahlström: "Det är två saker som gläder oss med denna förhyrning. För det första är vi glada över att ytterligare en enhet inom SEB väljer Marievik som sin arbetsplats inför 2000-talet. Det är ett högkvalitativt företag med stora krav bl a på de elektroniska kommunikationerna. Vidare är det ett företag som flyttar från Stockholms centrum till det nya kontorsområdet i Marievik, ett av PriFasts ringlägen. Vi har redan ett antal andra stora företag i Marievik som exempelvis Telenordia, Svenska Handelsbanken, ADtranz, ISS, Ericsson, Cisco Systems m fl. Detta bekräftar att Marievik är attraktivt för företag inom tjänste- och IT-området, bl a beroende på utmärkta kommunikationer samt att samtliga våra hus är anknutna till det fiberoptiska kabelnätet runt Stockholm." Stockholm den 8 februari 1999 PriFast AB (publ) För ytterligare information hänvisas till VD Kjell-Åke Dahlström, tel 08-13 64 71, eller e-mail kjellake.dahlstrom@prifast.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/02/08/19990208BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/02/08/19990208BIT00260/bit0002.pdf