Primix hjälper Pergo att föra B2B-verksamheten online.

Report this content

Primix hjälper Pergo att föra B2B-verksamheten online. Primix och Pergo samarbetar i nytt projekt. Denna gång gäller det Pergos siter Contract och Corporate. Contractsiten kommer att vända sig till Grossister, Installatörer och Key Account. Projektet innefattar design och utveckling. "Syftet med siten är i första hand att stärka Pergos position på den professionella marknaden i Europa samt att kunna ge bättre teknisk support", säger Martin Bynger, Account Executive hos Primix Sweden AB. Innan projektet sjösattes gjordes under förra året ett stort arbete med att definiera Contract Europe eBusiness strategy, då man tillsammans kom fram till de lösningar som nu är under utveckling. Corporatesiten kommer att vända sig till investerare, analytiker och andra med intresse för företaget. Projektkostnaden för Pergos siter uppgår till ca 3,5 miljoner och projekten förväntas vara klara i början av sommaren. Om Primix Primix är ett Öresundsföretag som levererar affärsfokuserade lösningar och konsulttjänster inom e-Solutions och Technology. Kunder är bl.a. AstraZeneca, A.T. Cross, Bose Corporation, Ericsson, Gambro, Greenfield Online, IKEA, Kemper Insurance, Lucent Technologies, Pergo, Rockwell Collins, TetraPak och Waters Corporation. Primix har kontor i Malmö, Lund, Köpenhamn, Boston och New York. Koncernen har drygt 270 anställda varav 115 arbetar i Öresundsregionen. Ytterligare information finns på www.primix.se, www.primix.dk samt www.primix.com. Om Pergo Pergo uppfann laminatgolvet och sedan introduktionen1989 har varumärket Pergo varit trendsättare för en hel marknad. Pergo är idag det ledande varumärket för laminatgolv. Pergo har ett 20-tal försäljningskontor i Europa, Nord- och Sydamerika och Asien och har omfattande distribution i 40-talet länder inom Europa, Nord- och Sydamerika, Asien, Afrika. Produktionen sker i Sverige (Trelleborg) och USA (Raleigh, North Carolina). Under 2000 omsatte Pergo 3,7 miljarder kronor och sysselsätter idag ca 1000 anställda. Primixanställd ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/11/20010411BIT00280/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/11/20010411BIT00280/bit0002.pdf