Primix ökar i Öresund - köper danskt e-Businessföretag

Report this content

Primix ökar i Öresund - köper danskt e-Businessföretag Malmö - 28 december 2000 Primix Solutions Inc. (NASDAQ: PMIX), ett tredje generationens e- Businessföretag, fortsätter sin satsning på Öresundsregionen genom att förvärva det ledande danska e-Businessföretaget 21st.dk A/S med kontor i Köpenhamn. Primix ökar därmed sin närvaro i Öresund från 85 till drygt 125 anställda. Primix förvärvar samtliga aktier i 21st.dk A/S. Den fasta köpeskillingen uppgår till 1.054.000 Primix aktier och en kontant del på 235.000 dollar. Därtill kommer en rörlig köpeskilling på maximalt 321.000 aktier beroende på 21st.dk's framtida resultatutveckling och tillväxt. Primix befintliga verksamhet i Köpenhamn slås ihop med 21st.dk. "Vi uppnår härmed en kritisk massa tillsammans med ett företag som har intressanta projekt och ett stort antal kunder. Detta gör oss till en tung aktör i Öresundsregionen med våra nu drygt 125 anställda.", säger Hans Möller vd för Primix Sweden AB med kontor i Malmö. "Primix i Sverige har aldrig haft en större orderingång än nu av konsulttjänster och e-Business projekt. Vi ser därför med tillförsikt fram emot det nya året med våra nya medarbetare och partners på andra sidan sundet!", fortsätter Möller. "Kombinationen mellan 21st.dk och Primix i Malmö kommer att resultera i ett e-Businessföretag med en djup och bred kompetens samt en stark förmåga att leverera förstklassiga affärsresultat till våra skandinaviska kunder." säger Tom Jacobsgaard vd på 21st.dk. "Våra gemensamma grundvärderingar och vårt fokus på affärsresultat gör oss till en stark konstellation i Öresundsregionen med många fördelar för aktieägare, anställda samt nuvarande och blivande kunder." avslutar Jacobsgaard. Om 21st. 21st.dk grundades i mars 1999 och har kontor i Köpenhamn. Företaget har utvecklats från ett affärskoncept till ett full-service e-Businessföretag med 42 anställda som talar 14 olika språk. 21st.dk har utvecklat drygt 45 e-Business och Webb-lösningar samt levererat till ca 60 kunder som t.ex. ATP, Infomarked, Forskningsministeriet, Københavns Kommune, PFA och Maersk Data. Man är en ledande aktör på konsulttjänster och e-Business projekt inom management, creative design och Webb-teknik. Om Primix Solutions Primix Solutions är ett tredje generationens e-Businessföretag som hjälper sina kunder att skapa verkliga affärsresultat. Företaget erbjuder strategisk, kreativ och teknisk expertis för att bygga lönsamma investeringar inom Business-to-Business och Business-to-Consumer. Primix kunder är t.ex. AstraZeneca, A.T. Cross, Bose Corporation, Citibank, Ericsson, Gambro, Greenfield Online, IKEA, Inka.net, Kemper Insurance, Lucent Technologies, Pergo, Rockwell Collins, TetraPak och Waters Corporation. Primix huvudkontor ligger i Boston och regionkontor finns i Malmö, Köpenhamn och New York. Ytterligare information finns på www.primix.se, www.21st.dk samt www.primix.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/28/20001228BIT00510/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/28/20001228BIT00510/bit0002.pdf