Greppvänliga termosar i glada färger

Primus nya vakuumtermos med silikonskydd – Primus TrailBreak EX, där EX står för expedition, är lätt att hantera även med handskar på.

Primus TrailBreak EX Vacuum Bottle har en vakuumisolerad dubbelväggig konstruktion i rostfritt stål. Det greppvänliga silikonskyddet och den koniska formen gör termosen lätt att hantera även med handskar på.

TrailBreak EX levereras med två korkar: en vanlig skruvkork och en “click and close-kork” som gör det lätt att dricka direkt ur termosen. På så sätt minimeras värmeförlusten och risken för spill. Den vida öppningen gör också termosen lätt att rengöra. En dubbelväggig kopp fungerar som extra skydd utöver korken och håller vätskan varm längre.

Termosen finns i två storlekar (0,75 och 1 l) och i fyra färger: grafit, faluröd, mandarin och grön. Rekommenderade cirkapriser är SEK 399 respektive SEK 449.  De väger 680 respektive 742 g och finns i välsorterade friluftsbutiker from oktober.

Primus TrailBreak EX är ett nytt tillskott i en hel serie med väldesignade vakuumisolerade termosar i olika storlekar som alla bär namnet TrailBreak.

För mer information vänligen besök www.primus.se  För bildlänkar, se längre ned,

Klicka här för högupplösta och frilagda bilder:

Johan Sollenberg
Tel: 08-564 842 31