Julklappstipsen som sätter krydda både inne och ute

Hos PRIMUS finns julklappar som är användbara året runt − både i vardagen och på fritiden.

Med köket på fickan
Litet, lätt och bränslesnålt – PRIMUS OmniLite är ett komplett friluftskök som kan användas i både stark hetta, sträng kyla och i stort sett alla situationer som tänkas kan. Det kan drivas med både gas, bensin, diesel och till och med flygbränsle och passar därmed äventyraren med högt ställda krav. Med sitt minimala packmått och låga vikt på 239 g tynger köket inte packningen.
Rek. cirkapris är 2 299 kr.

Smarta salt- och pepparkvarnar
PRIMUS Salt & Pepper Mill är salt- och pepparkvarnar med enhandsfattning som ger kocken en ledig hand. Kvarnarna är 15 cm höga, är lätta att fylla på och väger bara 84 g vardera. Saltkvarnen är röd och pepparkvarnen svart.
Rek. cirkapris är 69 kr/styck.

Termos för både varma och kalla drycker
En termos kan behövas såväl till sommarens kalla drycker som till den varma chokladen under vinterutflykten. C&H står för Cold & Hot och PRIMUS C&H Vaccum Bottle är svarta termosar i rostfritt stål med god isoleringsförmåga och låg vikt. Quick-stop-förslutning gör dem lätta att använda i kallt väder. Finns i fem storlekar: 0,25/0, 35/0,5/0,75 och 1 liter
Rek. cirkapris är 179 kr/199 kr/ 219 kr/ 249 kr och 279 kr.

Plunta med låg vikt

PRIMUS Oval Drinking Bottle rymmer 0,4 l valfri vätska. Insidans ytbehandling gör dryckerna smakneutrala. Den lilla flaskan är 16 cm hög och väger 107 g.
Rek. cirkapris är 81 kr.

Praktiskt bestickset
PRIMUS Leisure Cutlery Kit är sked, kniv och gaffel i rostfritt stål och väger bara 51 g. När de inte används hålls delarna hålls ihop med en hylsa av värmetålig och greppvänlig silikon som finns i flera glada färger.
Rek. cirkapris är 249 kr.

För länkar till frilagda och högupplösta bilder, klicka här (eller mejla eva@reftmark.se):

För pressinformation/bilder och produktprover mm: