Laga mat ute med stil

Kokkärl i rostfritt stål är riktiga slitvargar som ofta håller en hel livstid. Primus Gourmet är en serie väldesignade kastruller och stekpanna i stål för friluftskocken med höga krav på slitsstyrka och utförande.

Primus Gourmet-serie består av tre skinande blanka stålkastruller på 1 liter, 1,8 liter respektive 3 liter samt en stekpanna. Kastrullerna har invändig gradering och greppvänliga lock som också fungerar som durkslag. Den största modellen har metallock och dessutom ett handtag som kan användas vid upphängning över öppen eld. Stekpannan har försetts med aluminiumkärna för bästa värmeledningsförmåga. Efter användning kan alla kärl stuvas i varandra och förvaras i den medföljande packpåsen för minimalt packmått.

Primus Gourmet-serie säljs i två olika set:
- Gourmet De Luxe Set med stekpanna och två kastruller (1,8 och 3,0 liter) à 799 kr (rek. cirkapris).
- Gourmet Set med stekpanna och kastruller på (1, 0 och 1, 8 liter) à 449 kr (rek. cirkapris).
Stekpannan, Gourmet Frying Pan och 3-liters kastrullen Gourmet Pot säljs även separat för 299 kr/styck (rek. cirkapriser).

För mer information besök www.primus.se/eta

Klicka här för högupplösta och frilagda bilder:

För pressinformation/bilder mm: