Presenten som håller lågan brinnande

Primus inspirerar till nya äventyr genom att erbjuda personlig gravyr på prisbelönta OmniFuel, köken som håller i generationer.

Gåvan kan bli ett hållbart och kanske mer välkommet alternativ till bägare, tårtskedar och andra jubileums- och studentpresenter som ofta graveras med mottagarens namn.

─ Primus har gjort friluftskök i över 120 år och det är inte ovanligt att köken lever vidare i flera släktled, säger Johan Sollenberg, marknadschef på Primus. Att kunna ge bort ett graverat kök som kan följa med på äventyr i generation efter generation tycker vi har ett fint symbolvärde.

Primus OmniFuel är ett av världen mest beprövade friluftskök. Det kan drivas med flera olika bränslen (gas, bensin, fotogen, diesel, flygbränsle) och är därför en pålitlig följeslagare i krävande situationer.  Köket väger 350 g och värmer 1 liter vatten på mindre än tre minuter.

Den som väljer att märka sitt nyinköpta kök med namn och kanske datum för premiäranvändningen kan förstås också använda erbjudandet som beställs på www.primus.se. Ett graverat kök kostar från 2 249 kr och och allt levereras inslaget i en specialförpackning.

För mer information vänligen besök www.primus.se.

Klicka här för högupplösta och frilagda bilder: (välj "multimedia")