Primus nya OpenFire-serie: för trivsam matlagning över öppen eld

Känslan att laga mat över öppen eld är för många oöverträffad. Med Primus nya produkter är det möjligt att uppleva känslan av lågorna, doften och värmen vid utomhusmatlagning och samtidigt skona naturen. OpenFire-serien består av en bärbar eldgrop och en serie lättanvända pannor

Fladdrande lågor och knastrande trä i all ära, men det gäller att den trivsamma lägerelden inte orsakar fula och svårläkta sår i naturen. Den bärbara eldgropen Kamoto OpenFire Pit i rostfri pulverlackad stål används med kol eller trä och kan tändas på några sekunder. Vindskydd på sidorna och luftinsläpp på undersidan ger effektiv förbränning. Efter måltiden är eldgropen lätt att fälla ihop och ta med utan att matlagningen lämnat några spår.

Kamoto passar ihop med Primus nya OpenFire Pan. Pannan är försedd med lättmonterade ben, handtag och flera finesser för att göra utomhusmåltiden lyckad vare sig den wokas, steks eller grillas.  Rundade kanter underlättar vändning och flytt av exempelvis pannkakor eller kött och i pannans mitt finns en liten fördjupning med plats för fritering. Materialet är tåligt rostfritt stål med aluminiumkärna, en kombination som minskar vikten med 35 procent jämfört med rent stål. Det rostfria stålet gör också pannan lätt att rengöra och ger bättre värmefördelning än konventionella pannor.

Kamoto OpenFire Pit och OpenFire Pan finns i två storlekar och rek. cirkapriser är SEK 1499-1699 (Kamoto OpenFire Pit) och SEK 999-1399 (OpenFire Pan). Grillgaller medföljer Kamoto. Produkterna finns i välsorterade friluftsbutiker från och med oktober.

Kamoto OpenFire Pit
Storlek                      39 x 6 x 53 cm  resp. 47 x 6 x 65 cm