Primus nya serie kraftfulla och lättanvända kök

Med en ny, bred serie av friluftskök, enklare att använda än någonsin vill Primus inspirera fler att laga mat utomhus. Serien sträcker sig från lättanvända och prisvärda Essential Stove Sets till högeffektiva PrimeTech Stove Sets avsedda för prestationsinriktade vandrare.

Få måltider slår dem som tillagas och avnjuts utomhus tillsammans med vänner och familj. Nya Essential Stove Set är utformad för maximal enkelhet och har ett behändigt kompakt format, där alla delar kan packas ihop i varandra. Det är bara att ta upp vindskyddet ur kastrullet, ansluta gasbehållaren och tända köket. Essential Stove Set, som fungerar med de flesta kastruller och pannor på marknaden, består av kök med vindskydd, två kastruller, en stekpanna och en griptång. Köket finns i två storlekar: small med 2 enliterskastruller som är lämplig för 1-3 personer och large med två 2-3-literskastruller som passar 2-5 personer.

PrimeTech Stove Set passar den mer prestandainriktade vandraren. Med hjälp av vindskydd och kastrull med integrerad värmeväxlare sänks bränsleförbrukningen till hälften jämfört med konventionella kök. Därmed blir det mindre gas att ta med i packningen. En ventil med regulator ger jämn effekt och förbättrar prestandan när gasen är varm eller kall.  PrimeTech Stove Set innehåller kök med vindskydd, kastrull med non-stick keramisk beläggning, kastrull med hårdanodiserad aluminium, lock med integrerat durkslag, låsbar griptång, piezotändare och isolerad förvaringspåse.

Båda serierna har en design som förhindrar att eldslågor slår upp om köken plötsligt skulle knuffas omkull. Båda Essential Stove Set och PrimeTech Stove Set är också enkla att sätta ihop - brännarna är exempelvis är integrerade med vindskyddet.

Rekommenderade cirkapriser är: Essential Stove Set (SEK 999 (small)-SEK 1099 (large) och PrimeTech Stove  Set (SEK 1399 (small) och SEK 1599 (large). Finns i butik from april 2017.

Klicka här för högupplösta och frilagda bilder: http://news.cision.com/se/primus  eller mejla eva@reftmark.se

Karin Zgraggen
karin.zgraggen@primus.se