Primus vinnare vid friluftsbranschens Oscarsgala

'Gold Award' till PrimeTech Stove Set

Vid Outdoor, en internationell mässa för friluftsbranschen i Friedrichshafen, Tyskland, koras varje år branschens mest innovativa produkter. Bland årets 330 bidrag belönades 9 produkter med ”Gold Awards” för att ha satt nya standarder inom sina respektive områden vad gäller bland annat funktionalitet, design, pris/prestanda  och vikt.

Vinnare i campingkategorin blev Primus PrimeTech Stove Set 1,3l. Juryns motivering löd:
”Vi blev imponerade av det här lätta kökets höga prestanda och i synnerhet av den mycket effektiva och bränsleeffektiva integrerade värmeväxlaren, vilket också gör det lättare än produkter med konventionella lösningar”.

PrimeTech-köket har tidigare fått flera andra utmärkelser som ”The ISPO Award 2017”, ”The SOG award 2017” och utsågs även till  “Editors` Choice Award 2017 “ i tyska Outdoor Choice Magazine.

PrimeTech Stove Set är utformad för den mer prestandainriktade vandraren. Med hjälp av vindskydd och kastrull med integrerad värmeväxlare sänks bränsleförbrukningen till hälften jämfört med konventionella kök och därmed blir det mindre gas att ta med i packningen.

BILDER: För högupplösta och frilagda bilder - klicka på länken och välj "multimedia"
:  http://news.cision.com/se/primus eller mejla eva@reftmark.se

Karin Zgraggen
karin.zgraggen@primus.se