Sköna gröna sommartips från PRIMUS

Hos PRIMUS finns flera sköna och gröna produkter för både picknicken, semestern och utflykten. Och samma produkter finns även i fem andra färger: blått, gult, cerise, rosa och orange.

Termos för kalla eller varma drycker
PRIMUS C&H Vacuum Bottle i rostfritt stål kombinerar god isoleringsförmåga med låg vikt. Två storlekar, 0,35 och 0,75 l. Finns i sex olika färger. Rek. cirkapris: 179 resp. 229 kr.

Mattermos
Få saker är så praktiska i matväg som en mattermos. Primus C&H Lunch Jug kan fyllas med antingen mat, soppa, varm eller kall dryck som kan hållas kall eller varm i flera timmar. Den vida öppningen gör termosen lätt att både fylla, äta direkt ur och enkel att diska. Finns i sex olika färger. Rekommenderat cirkapris är 149 kr.

Istället för takeway/engångsmugg
Skippa engångsmuggen och gör en insats för miljön. De stora kaffekedjorna serverar gärna take-away-kaffet i egen medhavd mugg, t ex PRIMUS C&H Commuter Mug som också passar de flesta bilmugghållare. Finns i sex olika färger. Rek. cirkapris är 119 kr.

Klassiska kåsan i modern tappning
Den danske designern Nicholai Wiig Hansens nytolkning av den klassiska svenska kåsan resulterade i formsköna PRIMUS Field Cup Set  som säljs i set om två kåsor (200 resp 400 ml), lock, kniv, gaffel och sked. Setet kan användas i mikrovågsugn och tål diskmaskin. Finns i sex olika färger. Rek. cirkapris är 189 kr.

Till lunch- eller picknickätaren
PRIMUS Meal Set är en lunchmatlåda som kan maskindiskas och användas i mikrovågsugn. Med sina 8 delar innehåller den även allt som en familj på fyra personer behöver på picknicken.(två djupa tallrikar, kryddburk, vätskebehållare, förvaringsbehållare, kåsa, vikbar spork (skedgaffel) samt en ”allt-i-ett-del” som fungerar som skärbräda, durkslag, rivjärn och kniv). Finns i sex olika färger. Rek. cirkapris är199 kr.

PRIMUS Leisure Cutlery Kit − sked, kniv och gaffel i ultralätt titan som bara väger 51 g. Vid förvaring hålls delarna hålls ihop med en hylsa av värmetålig och greppvänlig silikon. Finns i sex olika färger. Rek. cirkapris är 99 kr.

KÖPSTÄLLEN
Produkterna finns i välsorterade friluftsbutiker. För närmaste återförsäljare se www.primus.se.

Högupplösta och frilagda bilder finns på:

E-post: johan.sollenberg@primus.se

REFTMARK CONSULTING AB