Smidig grill för båtlivet från Primus

Bärbara grillen Kuchoma är en smidig och lättstuvad kompanjon för sköna grillkvällar under båtsemestern. Kuchoma drivs med gas, vilket är betydligt bättre för miljön än engångs- eller kolgrillen.

Trots sitt smidiga format har Kuchoma samma kapacitet som en större grill och passar 1–10 personer. Hopfälld blir den ett lätt och platt paket som är lätt att stuva undan. Grillens lock ger både direkt och indirekt värme och därmed de bästa förutsättningarna för saftig grillmat.

Skonar miljön
Kuchoma drivs med den typ av mindre, lättare gasolflaska som vanligtvis används för campingkök. Jämfört med en traditionell kolgrill orsakar gasgrillen bara en tredjedel så stort koldioxidutsläpp och är därmed betydligt bättre för miljön är engångs- eller kolgrillen. Grillen är tillverkad i Europa i hållbara material som rostfritt stål, ek och mässing.

Prisbelönt utformning
Grillen har tidigare fått utmärkelsen ”Winner Award” i friluftskategorin vid ISPO, världens största mässa för utomhussporter, för sin smarta utformning och höga effektivitet.
Kuchoma kostar från SEK 2199 (rekommenderat cirkapris) och finns på Naturkompaniet och i välsorterade friluftsbutiker.

Beskrivning
: grillgaller med non-stick-beläggning och
droppbricka ingår. Inbyggd tändare startar grillen snabbt.
Storlek: 44,8 x 15,6 x 30,6 cm
Vikt: 4,5 kg
Effekt: 2 x 2,500 watt
Pris: Rek. cirkapris är SEK 2199