Hemligheter, antikviteter och bakverk vid Vätterns strand

I mörka februari släpps Camilla Thelander Engs debutroman som handlar om utbrändhet och livsförändringar och antikviteter – i vackra Gränna.

Croissanter och kuriosa av Camilla Thelander Eng
Om boken:
När Hannas äktenskap sätts på paus och maken tar med sonen till andra sidan jorden står hon ensam kvar i Stockholm. En lång vinter väntar och Hanna inser att hon behöver förändring. Flera års kamp mot utbrändhet har satt sina spår, situationen på arbetsplatsen börjar bli ohållbar och dessutom plågas hon av obearbetade minnen. Hon packar sina väskor och kör ner till vackra Gränna i Småland, där hennes älskade moster bor. Vid Vätterns strand hittar hon ett lugn hon länge saknat och kreativiteten väcks till liv. En dag när hon hjälper sin moster att rensa ur ett dödsbo tänds idén om att starta en liten antikbod med tillhörande kafé. Dödsboet väcker också en nyfikenhet på mannen som bodde i huset. Han sägs ha levt ett tillbakadraget liv i ensamhet, men varifrån kom intresset för antika franska möbler? Om vem är kvinnan som skrivit breven som Hanna hittar i en låda på vinden?

Croissanter och kuriosa är första delen i Grännasviten. Det är en finstämd feelgoodroman om att komma tillbaka och ta kommando över sitt liv.

Om författaren:​​​​​​​
Camilla Thelander Eng är utbildad ekonom och har arbetat med ekonomi, verksamhetsutveckling och i olika chefs- och ledarroller i snart tjugo år. Skrivandet har alltid funnits med i bakgrunden, i form av små berättelser hon skrev som barn, dagböcker i tonåren och brevväxling i olika former. På frågan ”vad vill du bli när du blir stor?” svarade hon alltid ”författare”, och nu är den drömmen förverkligad.

Bokinfo:​​​​​​​
Titel: Croissanter och kuriosa
Författare: Camilla Thelander Eng
Omslag: Emma Graves
Distribution: Speed Group
Isbn: 9789177716327
Släppdatum: 2023-02-22

Presskontakt: Charlotta Parkås
charlottaparkas@gmail.com

Printz Publishing startades hösten 2010 ger ut svensk och utländsk skönlitteratur och fackböcker. Förlaget drivs av Anna Levahn och Christoffer Holst. ”Tanken med Printz Publishing är att ge ut böcker som vi saknar i bokhandeln, böcker i en genre som vi kallar intelligent underhållning. Feelgoodberättelser som är lättillgängliga, men också välskrivna och smarta – och gärna roliga”, säger Anna och Christoffer. Förlaget ger ut översättningar av några av Storbritanniens största författare och bland böckerna finns succéromanerna En dag av David Nicholls och Livet efter dig av Jojo Moyes.

Sedan 2018 är Printz Publishing en del av Norstedts förlagsgrupp.

Följ oss gärna på Facebook under Printz Publishing, eller på Instagram: @printzpublishing

Snabbfakta

Citat

"Genom att skriva om utmattning vill jag bidra till kunskapsspridning, men också ingjuta mod och förtröstan i den som på ett eller annat sätt är drabbad."
Camilla Thelander Eng