Svensk succéförfattare till Printz Publishing!

Camilla Davidsson är en av Sveriges mest populära feelgoodförfattare. Hon har på bara några år sålt 100 000 exemplar av sin romanserie om Emma. Nu välkomnar Printz Publishing Camilla och hennes kommande roman "Liten tvåa med potential"!

Camilla Davidsson jobbade i många år som marknadsförare på en rad internationella bolag – en vardag full av stress och prestationsångest. Efter en längre tids utmattningsdepression fick Camilla av en slump höra talas om pilgrimsleden Santiago de Compostela i Spanien. Hon bestämde sig för att göra vandringen, och detta blev början på en helomvändning i livet. Camillas första roman Under Vintergatans alla stjärnor (2014) handlar om karriärtjejen Emma, som gör en liknande resa. Debuten har följts av uppföljarna Pensionatet vid världens ändeÄnglarna dansar i gryningen och Sånger i skymningen – alla har fått ett mycket fint mottagande och serien har sålt i 100 000 exemplar i Sverige.

Under senvåren 2018 är hon aktuell med en helt ny fristående roman: Liten tvåa med potential. Historien kretsar kring Sofia, en ung karriärist med välpolerad yta. Hon har äntligen lyckats få ihop en insats till en liten tvåa på Östermalm, som dock behöver en hel del renoveringsarbete. När den grundade snickaren Arvid dyker upp blir det tydligt att han är Sofias totala motsats. Men trots det uppstår starka känslor ...

Liten tvåa med potential är en varm kärlekshistoria om prestationer och krav, blomstrande förälskelse och att hitta hem – på många olika sätt. Vi på Printz Publishing är stolta över att ha värvat Camilla Davidsson till vårt författarstall och tror att hennes nya roman har potential att nå både nya läsare och redan frälsta.

Christoffer Holst
christoffer@printzpublishing.se
Printz Publishing startades hösten 2010 och är ett förlag som ger ut svensk och utländsk skönlitteratur och fackböcker. Förlaget drivs av Pia Printz och Anna Levahn. ”Tanken med Printz Publishing är att ge ut böcker som vi saknar i bokhandeln, böcker i en genre som vi kallar intelligent underhållning. Feelgoodberättelser som är lättillgängliga, men också välskrivna och smarta – och gärna roliga”, säger Pia och Anna. Förlaget ger ut översättningar av några av Storbritanniens största författare och bland böckerna finns succéromanerna En dag av David Nicholls och Livet efter dig av Jojo Moyes. Mer information om förlaget och våra böcker hittar du på www.printzpublishing.se Följ oss gärna på Facebook under Printz Publishing, eller på Instagram: @printzpublishing

Camilla Davidsson har under några få år sålt 100 000 böcker i Sverige.
Nya romanen "Liten tvåa med potential" släpps i april 2018.