Två kontinenter. Tre generationer kvinnor. En djupt begraven hemlighet

Kvinnan från Donegal är en underbar feelgoodroman om triangeldraman i olika tidsåldrar, skriven av en skicklig författare med varm inlevelse och berättarglädje. Handlingen är ett pärlband av intensiva scener och händelser, och dramaturgin gör läsningen spännande. Det är känslofyllt, dramatiskt och spännande, med karaktärer och platser som är lätta att tycka om och relatera till. ”

Helhetsbetyg 5/5. Btj-häftet nr 17.

OM BOKEN

Året är 1939 i Donegal, Irland. Samtidigt som andra världskriget precis tagit sin början känner sig Eliza Lavery ensammast i världen. Hennes fästman Davey har försvunnit i det irländska frihetskriget. Men ett ödesdigert möte på en vacker och vild strand vid havet förändrar allt.

Åtta decennium senare, år 2022, promenerar Saoirse O’Donnell på den rosa sanden i Horseshoe Bay i Bermuda. När hon upptäcker en koppling till Eliza och får höra hennes historia blir hon själv inspirerad till att göra ett stort livsval, men måste också avslöja en djupt begraven hemlighet.

Kvinnan från Donegal är en episk kärlekshistoria där två kvinnor måste välja mellan sitt förflutna och sin framtid. En gripande historia som spänner över två kontinenter och tre generationer kvinnor.

OM FÖRFATTAREN

Carmel Harrington bor i Wexford med sin familj och en hittehund. Hon är en etablerad författare, Kvinnan från Donegal är hennes 11:e roman i ordningen. Carmel har beskrivits som en berättare med hjärta, hopp och humor. Några av hennes favoritsaker i livet är regnbågar, gott kaffe, gin, lemon drizzle cake och böcker. Alltid böcker.

SAGT OM BOKEN

”En kärlekshistoria med oförglömliga karaktärer. Det här är en briljant bok

du inte kommer vilja lägga ifrån dig.” – The Belfast Telegraph

”En stämningsfull historia.” – The Sunday Independent

”En vackert berättad internationell historia som innefattar krig och tragedier, livsavgörande beslut och kärlek.” – Shelia O’Flanagan, författare

BOKINFO

Titel: Kvinnan från Donegal
Författare: Carmel Harrington
Översättning: Cecilia Falk
Omslag: Emily Langford
Svensk omslagsbearbetning: Anna Levahn
Format: inbunden
Utkommer: 2024-08-01
Distribution: Speed Group

Anna Levahn
Sälj- och marknadsansvarig
anna.levahn@printzpublishing.se

Printz Publishing är ett bokförlag som startade under hösten 2010. Den första boken som gavs ut var David Nicholls En dag, som blev en dundersuccé med över en kvarts miljon sålda exemplar, och sedan dess har förlaget fortsatt att växa.

Vår tanke med Printz Publishing är att ge ut böcker som vi själva saknar i bokhandeln, böcker i en genre som vi kallar intelligent underhållning. Välskrivna och smarta romaner med en gnutta svärta och lite humor.

Sedan 2018 är Printz Publishing en del av Norstedts förlagsgrupp.