Uppföljaren till hyllade feelgood-debuten "Bettys värld" är här!

Report this content

I mars 2017 debuterade Marie-Louise Marc med sin feelgoodroman Bettys värld. Boken har hyllats av både kritiker och läsare och har redan sålt i 10 000 exemplar. Nu släpps uppföljaren – Bettys val – som utspelar sig i Stockholm i juletid!

Marie-Louise Marc har en bakgrund i tidningsbranschen, som hon mer eller mindre verkat inom under hela sin karriär. Under 90-talet arbetade hon som journalist i Los Angeles och intervjuade celebriteter som Tom Cruise och Arnold Schwartzenegger, och hon har även arbetat på tidskrifterna Amelia och ELLE i Sverige. När hon för några år sedan blev uppsagd på grund av nedskärningar bestämde hon sig för uppfylla sin dröm och bli författare. Debuten Bettys värld släpptes i mars 2017 och idag lever hon sin skrivdröm.

Marie-Louise är en skamlös romantiker och har haft en idyllisk bild av julen ända sedan barnsben, då hon alltid firade jul på familjens lantställe strax utanför Östersund. Just kärleken till julen gav inspiration till den andra delen i feelgood-serien om Betty Svan: Bettys val – där vi får följa vår favorit-femtioplussare genom Stockholms julskyltning, karriärval och kärlekstrubbel!

Marie-Louise ställer gärna upp på intervjuer. Vi tror att många kvinnor kan inspireras både av författaren själv och hennes resa från reporter till författare, men också av karaktären Betty och situationerna kring högtider som så ofta uppstårDet är inte alltid lätt att få till det perfekta julfirandet i en stor familj!

OM BOKEN:

Julen närmar sig, och Betty Svan älskar julen. Inte på det minimalistiska sättet, utan på det överdådiga! Det kan aldrig bli för mycket glitter, för långa ljusslingor eller för stora krubbor. Men i och med att Betty har flyttat ihop med nya kärleken Henrik försvåras traditionerna. Det är inte helt lätt att slå ihop två stora familjer under denna högtid, och mitt under Kalle Anka blir det dessutom också dags för Bettys vuxna dotter Maja att föda barn!

När vinterkaoset lugnat ner sig är det äntligen tid för Betty att få axla mormorrollen till fullo. Men helt plötsligt berättar Henrik att han måste åka till Indien. Kan deras förhållande klara av distansen? Speciellt med tanke på att Betty känner sig mer och mer attraherad av sin nya PT, Anthony ...

FAKTA:
Titel: Bettys val
Författare: Marie-Louise Marc
Omslag: Emma Graves
Format: Inbunden
Utgivning: 8 november
ISBN: 978-91-7771-015-8

Christoffer Holst
christoffer@printzpublishing.se
Printz Publishing startades hösten 2010 och är ett förlag som ger ut svensk och utländsk skönlitteratur och fackböcker. Förlaget drivs av Pia Printz och Anna Levahn. ”Tanken med Printz Publishing är att ge ut böcker som vi saknar i bokhandeln, böcker i en genre som vi kallar intelligent underhållning. Feelgoodberättelser som är lättillgängliga, men också välskrivna och smarta – och gärna roliga”, säger Pia och Anna. Förlaget ger ut översättningar av några av Storbritanniens största författare och bland böckerna finns succéromanerna En dag av David Nicholls och Livet efter dig av Jojo Moyes. Mer information om förlaget och våra böcker hittar du på www.printzpublishing.se Följ oss gärna på Facebook under Printz Publishing, eller på Instagram: @printzpublishing

Taggar:

Snabbfakta

I mars debuterade Marie-Louise Marc med sin feelgoodroman Bettys värld. Boken har hyllats av både kritiker och läsare och har redan sålt i 10 000 exemplar. Nu släpps uppföljaren – Bettys val – som utspelar sig i Stockholm i juletid!

Njutbar läsning.
Amelia
Pigg debutroman!
Lotta Olsson, DN
Lättsamt, underhållande och bitvis riktigt roligt.
TARA
En härlig feelgoodroman med hög igenkänningsfaktor.
Damernas värld
Rapp, rolig och utan en död minut!
Expressen Söndag
Underhållande romantisk komedi.