Varm feelgoodroman om en bokhandel och böckers magiska kraft att hela hjärtan!

Veronica Henry är en av Englands feelgoodfavoriter, och hon har skrivit 20 böcker samt flera tv-manus. Hennes böcker kretsar alltid kring vanliga kvinnors liv och miljöerna är underbart brittiska och eskapistiska. 2019 har Printz Publishing släppt tre fristående pärlor: i våras kom Familjereceptet och i somras kom Drömhuset. Båda två har fått ett mycket fint mottagare av kritiker och läsare och nu kommer Hjärtats bokhandel – en historia om en liten lantlig bokhandel och de människor den rymmer.

"Fullkomligt ljuvlig." – People Magazine

"Visst är det härligt när en författare lyckas skapa uppslukande historier som samtidigt är väl förankrade i en verklighet där vi alla kan känna igen oss. Just den förmågan gör Veronica Henry till en stjärna." – Johannas deckarhörna

OM BOKEN:
Nightingale Books är drömmen för alla bokälskare: en liten, personlig bokhandel som ligger placerad mitt på huvudgatan i en idyllisk, brittisk by. Men ägaren Emilia har fastnat i sorgen efter sin fars bortgång, och nu vill hon bara sälja bokhandeln hon ärvt. Problemet är att stamkunderna har blivit som en familj för Emilia.

Där finns bland annat godsägarinnan Sarah, som haft bokhandeln som sin fristad så länge hon kan minnas. Karlakarlen Jackson, som efter ett brustet äktenskap kämpar för att få träffa sin son. Och restaurangägarinnan Thomasina, som nyss förälskat sig i en man på kokboksavdelningen. Finns det hopp till andra chanser inom Nightingale Books väggar?

ETIKETT:
Vår etikett på Hjärtats bokhandel är A nice cup of tea: När man vill bli berörd men inte har någon lust att gråta floder? Vill ha någonting lite mer hemtrevligt, äkta och för all del, en liten kärlekshistoria också? Varsågod!

INFO:
Titel: Hjärtats bokhandel
Författare: Veronica Henry
Översättning: Maria Store

Förlag: Printz Publishing
Utgivning: 20 september 2019
Format: Inbunden & ljudbok
Omslag: Pixelpiraya
ISBN: 9789177711896

Christoffer Holst
christoffer@printzpublishing.se
Printz Publishing startades hösten 2010 och är ett förlag som ger ut svensk och utländsk skönlitteratur och fackböcker. Förlaget drivs av Pia Printz och Anna Levahn. ”Tanken med Printz Publishing är att ge ut böcker som vi saknar i bokhandeln, böcker i en genre som vi kallar intelligent underhållning. Feelgoodberättelser som är lättillgängliga, men också välskrivna och smarta – och gärna roliga”, säger Pia och Anna. Förlaget ger ut översättningar av några av Storbritanniens största författare och bland böckerna finns succéromanerna En dag av David Nicholls och Livet efter dig av Jojo Moyes. Mer information om förlaget och våra böcker hittar du på www.printzpublishing.se Följ oss gärna på Facebook under Printz Publishing, eller på Instagram: @printzpublishing