Finansinspektionen friar Prioritet Finans

Report this content

Finansinspektionen har efter granskning av Prioritet Finans funnit att det inte finns någon anledning att rikta kritik mot bolaget, som bedöms ha en tillfredställande regelefterlevnad. Därmed avslutar Finansinspektionen ärendet

-   Finansinspektionen bedömer att Prioritet Finans AB har en tillfredställande regelefterlevnad enligt penningtvättsregelverket. Tidigare har Datainspektionen och Skatteverket gjort liknande bedömningar utifrån deras regelverk. När alla tre myndigheter granskat oss och inte har funnit skäl att rikta kritik stärker det oss. Vi har alltid varit och är ett välskött och seriöst företag som verkar på en speciell marknad säger Vd Nils Wiberg

-   Vi har under hela processen välkomnat all granskning och vi har bistått alla granskande myndigheter på bästa möjliga sätt. Därför känns det extra bra att det inte finns något skäl för de anklagelser som tidigare riktats mot oss, fortsätter Nils Wiberg

-   Vi kan nu fortsätta med fullkraft med att fortsätta utveckla Prioritet Finans men också i att stödja svensk idrott, avslutar Nils Wiberg