Prioritet Finans förvärvar 10 procent av Mat.se

Report this content

Prioritet Finans blir delägare i Matse Holding som är en koncern bestående av Mat.se, Cold Cargo Sweden, Kokaihop Media samt Spisa Nu i Göteborg. Mat.se är en oberoende matbutik som ska verka för att tillvarata synergierna mellan bolagen med visionen att ”Inspirera och förenkla livet för våra kunder i vardagen”. En vision som stämmer väl in på Prioritet Finans egna värdegrunder.

– Vårt framgångskoncept bygger på att följa med i den tid vi lever i. Att enkelt via mobilen kunna handla handplockade matkassar som samma dag levereras till hem till din egen dörr är ett sådant exempel. Här vill vi vara med och påverka tillsammans med det innovativa bolaget Mat.se, säger Nils Wiberg vd på Prioritet Finans som nu äger 10 procent av Mat.se.

Sedan några år är Prioritet Finans även verksamt som investmentbolag. Genom både kapital och kunskap bidrar bolaget till skapande och utveckling av nya företag.

– Vi är hela tiden öppna för nya affärsidéer och spännande investeringsmöjligheter. Vi följer nu denna linje genom att bli delägare i onlinebutiken Mat.se där ett av målen är att förenkla vardagen för dig som kund, fortsätter Nils Wiberg.

Mat.se erbjuder ett fullt sortiment av dagligvaror tillsammans med ett brett ekologiskt utbud av hög kvalitet. Detta kombineras med inspirerande recept och veckomenyer.

– Tillsammans med Prioritet Finans fortsätter vi vår resa att revolutionera dagligvarubranschen och sålde bara i maj för 21,8 miljoner. En ökning med hela 51 procent jämfört med samma månad föregående år och per leveransdag var ökningen 36 procent, säger Måns Danielson vd på Mat.se.

För mer information:

Nils Wiberg, vd Prioritet Finans, Tel: 0706-26 79 72, nilsw@prioritet.se

Måns Danielson, vd Matse Holding, Tel: 0705-926737, mans@mat.se

www.prioritet.se

www.mat.se

Prioritet Finans är Sveriges ledande bankoberoende finansbolag och störst i Sverige på fakturaköp. Årligen väljer över 6000 företag att sälja fakturor till ett värde av över 8 miljarder kronor till Prioritet Finans som snabbt, professionellt och smidigt förser företagen med rörelsekapital och skyddar företagen mot kreditförluster. Prioritet Finans är också en av de största sponsorerna av idrott i Sverige. För närvarande sponsrar företaget: IFK Göteborg, Djurgårdens IF (damer och herrar) och Utsiktens BK (fotboll) samt Redbergslids IK (handboll) och Sports Heart som arrangerar idrottsläger för ungdomar.

Taggar: