Prisma Properties växer i Danmark

Report this content

Prisma Properties har tecknat ett tioårigt hyresavtal med den danska lågpriskedjan Harald Nyborg. Avtalet gäller den sista byggrätten för handelsområdet i Støvring i Danmark.

Sedan tidigare är lågpriskedjorna Jysk och Thansen hyresgäster i Prisma Properties nyutvecklade handelsområde i Støvring i Danmark. Byggstart för Harald Nyborg är planerad till oktober 2024 och butiken beräknas vara färdigställd i maj 2025.

– Fastighetsvärdet för vårt bestånd i Danmark är i dag över en miljard kronor. Danmark är en viktig marknad för oss och vi har långt utvecklade planer för en fortsatt expansion de kommande åren, säger Carsten Krebs, CDO Danmark, Prisma Properties.

Rapporten ”Lågprishandelns tillväxt, lönsamhet och framtid”, som HUI Research presenterade den 7 maj, kallar Danmark ”en lågprisstormakt”. Grannlandet ligger steget före Sverige i utvecklingen. Mönstret i Danmark visar att när kunderna hittat lågprishandeln fortsätter de att handla där – även i starkare ekonomiska tider.

– Vi är redan i dag en av de ledande utvecklarna och ägarna av fastigheter inom lågprishandeln Norden. Prisma har ett fastighetsbestånd på 6,4 miljarder och vi ser en fortsatt stark tillväxt även framåt. Vi växer tillsammans med våra hyresgäster och det finns ett stort intresse från alla ledande lågprisaktörer att etablera sig på nya orter runt om i Norden, säger Carsten Krebs, CDO Danmark, Prisma Properties.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Carsten Krebs, CDO Danmark, Prisma Properties
carsten.krebs@prismaproperties.se

073-311 89 62

Prisma Properties är en ledande fastighetsutvecklare med ett bestånd uppgående till närmare 100 fastigheter, inklusive projektfastigheter. Prisma Properties är verksamt i Norden med tyngdpunkt på Sverige och ambitioner att växa i övriga nordiska länder. Fastighetsinvesteringsbolaget Alma Property Partners är huvudägare i Prisma Properties.