Prisma tecknar långt hyresavtal med Løvbjerg i Danmark

Report this content

Prisma Properties (publ) har tecknat ett 15-årigt avtal med danska dagligvarukedjan Løvbjerg. Avtalet gäller utveckling av en ny butik om 3 226 kvadratmeter i Silkeborg, Jylland.

Løvbjerg är en av Jyllands största lågprisaktörer inom dagligvaror och det här blir kedjans artonde butik.

- Vi är väldigt glada att välkomna ännu en kvalitativ lågprisaktör till vårt stall av hyresgäster i Danmark. Vi växer enligt plan på den danska marknaden och ser fram emot att fortsätta stärka vår position tillsammans med våra hyresgäster, säger Carsten Krebs, CDO.

Detaljplanen förväntas vara klar under det tredje kvartalet 2026, med en planerad öppning under 2027.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Carsten Krebs, CDO

carsten.krebs@prismaproperties.se

+46 73-311 89 62

Prisma Properties är en ledande fastighetsutvecklare med ett bestånd uppgående till över 100 fastigheter. Prisma Properties är verksamt i Norden med tyngdpunkt på Sverige och Danmark och har ambitioner att växa i övriga nordiska länder. Prisma Properties är noterade på Nasdaq Stockholm, med fastighetsinvesteringsbolaget Alma Property Partners som huvudägare.