Privattandläkarna i topp i Svenskt Kvalitetsindex

Svenska folket anser att privattandvården är bäst av alla samhällstjänster. Det visar den årliga rapporten från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som presenterades idag.

– Det är mycket glädjande och samtidigt förpliktigande att svenska folket så tydligt visar sin uppskattning för det bemötande och den upplevda kvalitet de får av privattandläkare runt om i landet. Det visar att våra medlemmar ständigt förbättrar sin verksamhet och sätter kunden i centrum, säger Eva Andersson, generalsekreterare, Privattandläkarna.

En ny undersökning som branschorganisationen Privattandläkarna låtit göra bland över 1000 personer visar att svenskarna är positivt inställda till de förändringar som den nya tandvårdsreformen har inneburit. – Kunderna tycker att kvalitetsbegreppet är viktigast när man går till tandläkaren enligt undersökningen. Det gör att vi satsar ytterligare på kvalitetsfrågor i branschen för att bli ännu bättre och för att stärka allmänhetens redan höga förtroende till privattandvården, säger Eva Andersson.

För mer information om Svenskt Kvalitetsindex och studien, www.kvalitetsindex.se. För mer info om Privattandläkarnas undersökning bland allmänheten, se www.ptl.se.

För ytterligare information, kontakta: Eva Andersson, generalsekreterare, Privattandläkarna, 0733-66 51 00 Dan Nilsson, sakkunnig och pressekreterare, Privattandläkarna 0709-84 40 99