Privattandläkarna kraftsamlar för patientens och branschens framtid

Privattandläkarnas årsmöte tog under fredagen ett enhälligt beslut om ny målbild och ny vision. Nu ska Privattandläkarna bli Sveriges ledande tandvårdsaktör.

2008 kommer att bli ett förändringens år både för Privattandläkarna och för tandvården i stort. Med nytt ledningsteam, ett förändrat medlemsbegrepp och utveckling av nya tjänster kommer Privattandläkarna att bli ännu starkare. En genomförandeorganisation kommer att under 2008 arbeta med att förändra Privattandläkarna för patientens och branschens framtid.

- Vi ser en ny tandvårdsvärld växa fram. Den nya tandvårdreformen är en viktig faktor som kommer att påverka marknaden. Nya former att driva tandvård på är en annan. Då är det vår uppgift att gå före och leda utvecklingen, säger Eva Andersson, vice vd och ansvarig för Privattandläkarnas verksamhetsutveckling.

- För tredje året i rad ligger privat tandvård högst i Svensk Kvalitetsindex mätningar om kundnöjdhet för samhällstjänster. Det är jättekul, våra medlemmar gör sitt arbete bra, men det är inget vi kan slå oss till ro med. Som branschföreträdare för privat tandvård är det dags att gå vidare, säger Anders Wikander, tandläkare och ordförande i Privattandläkarna.