Tandvården får toppbetyg i Svenskt Kvalitetsindex igen! - Att kundnöjdheten ökar i tandvården vinner alla på.

Idag presenterade Svenskt Kvalitetsindex (SKI) sin senaste mätning av kundnöjdheten inom myndigheter, tandvård, sjukvård och kommunal service. Sedan 2005 har tandvården fått högsta nöjdhetsbetyg och då också i jämförelse med alla branscher, som ingår i mätningen. Så också i år.

Kundnöjdheten i tandvården ökar enligt Svenskt Kvalitetsindex med 4,1 procent jämfört med 2009. Att patienterna uppskattar kvalitet och att tandvården mår bra av konkurrens är två slutsatser man kan dra av undersökningen.

- Det är ett fantastiskt och oerhört glädjande resultat. Alla som dagligen gör ett fantastiskt arbete i mötet med patienterna i tandvården har all anledning att vara stolta idag, säger Eva Andersson, generalsekreterare för Privattandläkarna.

- Driftsformerna i tandvården, offentlig eller privat, har fått en mindre betydelse för patienterna. Konkurrensen styrs inte av driftsformen, utan vad en specifik tandvårdsmottagning kan erbjuda patienterna, säger Raimo Pälvärinne, ordförande Sveriges Folktandvårdsförening.

För ytterligare information: Dan Nilsson, politiskt sakkunnig och pressekreterare, Privattandläkarna, 0709-84 40 99.
Information om mätningen och Svenskt Kvalitetsindex, www.kvalitetsindex.se

Pressinbjudan torsdagen den 18 november Göteborg: Press välkomnas till Privattandläkarnas monter på Swedental och den Odontologiska Riksstämman torsdagen den 18 november kl 13:00 – 14:00, då Eva Andersson, generalsekreterare Privattandläkarna och Raimo Pälvärinne, ordförande Sveriges Folktandvårdsförening finns tillhands. Vid frågor om detta kontakta Dan Nilsson, politiskt sakkunnig och pressekreterare, 0709-84 40 99.

Taggar: