PRO får ny webbplats

Nu ska det bli lättare för pensionärer att hitta PRO på nätet. Idag lanserar Sveriges största pensionärsorganisation en ny webbplats; pro.se. Det är ett omfattande arbete att ta fram en webbsida åt en så stor organisation som PRO, men nu är arbetet i hamn.

-       Vi vill att de som besöker webbplatsen ska få en positiv bild av PRO. Att de blir medlemmar, engagerar sig och hittar den information som de behöver. Våra medlemmar ställer allt högre krav, webbplatsen ska fungera lika bra på smartphones och läsplattor, säger Lisen Garback, kommunikatör vid PRO med ansvar för den nya webbplatsen.

Den nya webben ska tilltala olika målgrupper - både nya pensionärer som vill bli medlemmar och dem som redan är medlemmar och vill hitta aktiviteter runt om i landet. PRO:s intressepolitiska arbete får också stort utrymme. Det ska vara lätt att ta reda på vad PRO tycker i olika frågor både för medlemmar, allmänhet och media.

Arbetet med den nya webben har pågått sedan slutet av 2011. För att skapa en hemsida som motsvarar de behov som finns i organisationen har medlemmar, förtroendevalda och anställda fått tycka till om utformning och innehåll.

Idag har ca 50 procent av PRO:s 400 000 medlemmar tillgång till internet, men av dem som går i pension idag och framöver är det allt fler som ser internet som en självklar kanal för information och kommunikation. För de medlemmar som vill lära sig mer om internet och smartphones arrangerar PRO studiecirklar över hela landet.

Besök gärna den nya webbplatsen på www.pro.se

För mer information:

Johanna Hållén, press- och policychef, 072-710 60 11

PRO finns över hela Sverige och har idag närmare 400 000 medlemmar.

Förutom att vara en organisation för gemenskap, bevakar PRO pensionärernas intressen i olika samhällsfrågor. Det gäller pensioner, skatter, sjukvård, äldreomsorg och annat som är viktigt för medlemmarna.