PRO:s riksmästerskap i golf  i Skillingaryd/Vaggeryd

Under onsdag och torsdag den 9-10 september fylls Götaströms GK av tävlingslystna pensionärer. PRO:s riksmästerskap börjar på onsdagen med den individuella tävlingen som har tre klasser: damer och herrar över eller under 75 år. På torsdagen hålls lagtävlingen, där vinnarna i de olika distriktsmästerskapen möts.

Riksmästerskapen är en del av PRO:s friskvårdsarbete, som vill uppmuntra pensionärer att fortsätta hålla igång för att få förbli friska längre.

– Golf är en bra och social sport. Du är ute en hel förmiddag, umgås med andra och avslutar gärna med lunch. Det ger både gemenskap, tävlingsmoment och inspiration, säger Märtha Dahlberg, ombudsman på PRO:s riksorganisation.

För mer information kontakta:

Reine Frisk                               Ordförande PRO Vaggeryd                                 070-543 39 91

Kenneth Adolfsson                   Ordförande Götaströms GK                                 070-557 84 14

Märtha Dahlberg                       Ansvarig på PRO:s rikskansli                              070-530 20 58

PRO, Pensionärernas Riksorganisation, är Sveriges största pensionärsorganisation med över 400 000 medlemmar. PRO har ca 1 400 föreningar över hela landet.