Nya partnerpris till Proact

Partnerpriserna regnar över Proact. Under sommaren har Proact i Sverige fått priserna ”Årets systemingenjör” och Årets partner inom ”Clustered Data OnTap” (cDOT) av NetApp. Proact har också uppmärksammats av partnern i Spanien och Storbritannien.

Under sommaren fick Proact Sverige ta emot priserna ”Årets systemingenjör” och Årets partner inom ”Clustered Data OnTap” (cDOT) av partnern NetApp.

– Vi är väldigt stolta över att plocka hem priset inom Clustered Data OnTAP. Det är ett relativt nytt område som många kunder har visat intresse för. Vi är säkra på att det är ett område som kommer att växa, säger Dan Mårtensson, regionchef Syd, Proact.

Utmärkelsen som ”Årets systemingenjör”, fick Proact tack vare den långvariga kompetens som finns på området och för det sätt Proact tillsammans med NetApp vuxit hos kunderna.

– Det är stimulerande för oss att med den kompetenssatsning som gjorts och det sätt vi försökt utveckla våra erbjudanden med NetApp uppmärksammas. Vi ser fram emot att, även i framtiden, tillsammans med NetApp hitta nya sätt att erbjuda ekonomiska fördelaktiga och effektiva lagringsmiljöer, säger Lena Eskilsson, regionchef Norr.

Det är dock inte bara i Sverige som Proact belönats för sitt arbete. Även i Spanien och Storbritannien har Proact uppmärksammats av NetApp. Under NetApp EMEA Partner & Pathways Summit 2014 blev Proact blev utnämnd till “Enterprise Partner of the Year “ och i Spanien förärades Proact titeln “Partner of the year” på NetApp Partner Convention i Valladolid.

För ytterligare information kontakta:
Dan Mårtensson, Regionchef Syd, Proact IT Group, Tel: +46 (0)733 566 830, e-post: dan.martensson@proact.eu

Lena Eskilsson, Regionchef Norr, Proact IT Group, Tel: +46 (0)733 566 701, e-post: lena.eskilsson@proact.eu

Proact är Europas ledande fristående integratör inom datalagring och molnlösningar. Proact levererar verksamhetsnytta genom att hjälpa företag och myndigheter över hela världen att minska risken, sänka kostnaderna samt, framförallt, leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster.

Proacts lösningar täcker alla delar av datalagring såsom virtualisering, nätverksfunktioner och säkerhet - med över 3 500 framgångsrika projekt i ryggen och stora mängder information som hanteras i Proacts datacenter.

Proactkoncernen har drygt 640 anställda och finns i Belgien, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen, Nederländerna, Norge, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tjeckien. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT.

Ytterligare information om Proacts verksamhet finns på www.proact.se